به گزارش ایرنا ، موضوع قلع و قمع مدارس شهرستان قرچک که بیش از 49 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند ، از حدود 7 سال پیش آغاز شد و هر از چند گاهی مالکیت مدارس با دستور قضایی ، حکم قلع و قمع مدارس را دریافت می کرد.
این که مالکان این مدارس تا کنون کجا بودند و چرا بدون اذن مالک و توافقنامه ، مدرسه ای احداث شده موضوعی است که تا کنون هیچ مسئولی به آن پاسخ نداده است ولی مهم این است که در چند سال گذشته ، حکم قلع و قمع 8 مدرسه در شهرستان قرچک صادر شده که از این تعداد ، 2 مدرسه به مالک بازگردانده شده و حکم قلع و قمع مابقی مدارس با پرداخت ده ها میلیارد تومان پول با مالکان اجرا نشده است.
در آخرین اقدام مالکان مدارس شهرستان قرچک ، حکم قلع و قمع حیاط و ساختمان مدیریت آموزش و پرورش قرچک که سال های دور ، یکی از مدارس قرچک بود دریافت کردند و تلاش مسئولان برای جلب رضایت مالک به جایی نرسید.
روز گذشته مالک این ساختمان با در دست داشت حکم قضایی و با استفاده از یک دستگاه لودر برای اجرای حکم وارد محوطه آموزش و پرورش قرچک شد و حتی بخشی از آسفالت محوطه را نیز جمع کرد و به نظر می رسد ، از این پس ، کارکنان آموزش و پرورش قرچک مجبورند که در مکانی دیگر خدمات ستادی خود را به مراجعین ارائه کنند.
مدیر آموزش و پرورش قرچک در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : این افراد عصر روز گذشته با حکم قضایی به محل آموزش و پرورش مراجعه کرده و با استفاده از یک دستگاه لودر اقدام به جمع آوری بخشی از آسفالت ورودی مجموعه کردند که با توجه به داشتن حکم ، اقدامی از سوی مسئولان آموزش و پرورش صورت نگرفت.
مهدی نیکبخت افزود : تا کنون چندین جلسه با مالکین برگزار شده که موفقیتی در خصوص تأمین نظر آنان حاصل نشده و لازم است تا مسئولان شهرستانی و استانی به این موضوع ورود کنند.
وی رقم پیشنهادی مالکین برای گذشتن از حکم قلع و قمع را اعلام نکرد.
وی تصریح کرد: حکم قلع و قمع مدارس قرچک در حالی صادر می شود که توافقنامه واگذاری املاک از سوی شهرداری به آموزش و پرورش وجود دارد ولی این توافقنامه نمی تواند مانعی برای جلوگیری از صدور حکم قلع و قمع باشد.
وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری جلسات مشترک مسئولان شهرستان ، نظر مالک جلب شده و مشکلات موجود در مجموعه آموزش و پرورش برطرف شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.