به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح اجرای طرح جدید ترافیک تهران، افزود: براین اساس مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک سال 96 تا 15 اردیبهشت اعتبار دارد.
وی اظهار داشت: طرح جدید ترافیک آینده روشنی دارد و با اجرای این طرح ابزاری مدرن برای کنترل ترافیک شهر تهران در اختیار خواهیم داشت.
به گفته پورسیدآقایی، تاکنون 92 هزار متقاضی دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک شهر تهران در سامانه my.tehran.ir ثبت نام کرده اند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برخی دستگاه ها و نهادهای اجرایی با کاهش 40 درصدی سهمیه ها مواجه شدند و از این رو تا کنون نتوانستند کار توزیع سهمیه ها بین کارکنان خود را به اتمام برسانند و مطمئنا این کار زمان بر است.
پورسیدآقایی در خصوص علت تمدید مجوز طرح ترافیک سال ۹۶ نیز گفت: بخشی از ثبت نام‌ها کامل نشده و به دلیل همراهی با مردم اجرای طرح ترافیک جدید به ١٥ اردیبهشت موکول شد.
وی با بیان اینکه دستگاه ها و سازمان ها نیز خواستار تمدید زمان طرح بودند، تاکید کرد: ۱۵ اردیبهشت طرح جدید ترافیک آغاز می شود و این زمان دیگر تمدید نخواهد شد.
پورسیدآقایی در مورد ورود دیوان عدالت اداری به موضوع طرح ترافیک گفت: روزانه صدها شکایت به دیوان عدالت اداری وصول می‌شود و فردی هم در مورد گران شدن طرح ترافیک شکایتی را مطرح کرد که این مسئله به معنای لغو طرح نیست.
وی با بیان اینکه من نیز در جریان این موضوع هستم، گفت: حق هر شهروند است که اگر ایرادی در مورد مسائل می‌بیند به دیوان عدالت اداری شکایت کند و متقابلا ما نیز اطلاعات و مستندات را در اختیار دیوان عدالت اداری گذاشتیم.
معاون شهردار تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد این مسئله بزرگنمایی شده است.
وی با بیان اینکه اگر شکایتی صورت نگیرد دیوان عدالت اداری قانونا وارد نمی‌شود گفت: در واقع این شکایت از مصوبات شورای شهر تهران است که رسیدگی به آن نیز پیچیده و مشکل خواهد بود.
این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه چه گروهی باید یک میلیون تومان حساب کاربری خود را شارژ کنند نیز گفت: این موضوع تنها شامل سهمیه های نهادها و دستگاه های اجرایی می شود و شهروندان برای ورود روزانه به محدوده طرح ترافیک باید 36 هزار تومان در حساب کاربری خود داشته باشند.
پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از طرح ترافیک جدید تهران گفت که این طرح در طول مراحل تصویب با اصلاحاتی از سوی شورای شهر، فرمانداری و شورای ترافیک مواجه شد و اکنون مورد وثوق وزارت کشور، پلیس، استانداری و فرمانداری و شورای شهر تهران است.
وی ادامه داد: تمامی زیرساخت های لازم برای اجرای طرح جدید ترافیک از جمله نصب دوربین های ورودی و خروجی توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مهیا شده و مشکلی برای آغاز طرح وجود ندارد و قطعا 15 اردیبهشت طرح ترافیک جدید اجرایی می شود.
به گفته معاون شهردار تهران، طرح ترافیک جدید بر محور عدالت استوار است و از مقامات و مسئولان تا یک شهروند عادی برای دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک باید در سامانه طراحی شده ثبت نام کنند و در این بین اگر فردی سهمیه سازمانی را دارد اما در سامانه ثبت نام نکرده باشد امکان ورود به طرح ترافیک را نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه برخی افراد مسئول در نهادها و دستگاه ها می پرسند که چگونه باید سهمیه اضافی دریافت کنند،خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح ترافیک جدید کاهش آلودگی هوا و ترافیک در مناطق مرکزی شهر است.

* 5 میلیون سفر روزانه با حمل و نقل عمومی در تهران
پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کنونی حمل و نقل عمومی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: هر روز بیش از 5 میلیون سفر درون شهری با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت انجام می شود.
وی ادامه داد: اگر تنها 50 هزار نفر از خودروی شخصی خود برای مسافرت درون شهری استفاده نکنند ترافیک در مناطق مرکزی تهران نصف می شود.
به گفته وی، ظرفیت حمل و نقل عمومی تهران پاسخگوی شهروندان برای اجرای طرح ترافیک جدید و کاهش خودروهای تک‌سرنشین است.

* سرفاصله حرکت قطارهای شهری تهران 4 دقیقه است
معاون شهردار تهران به وضعیت متروی شهر نیز اشاره کرد و گفت: سرفاصله حرکت قطارها در سه خط ۱ و ۲ و ۴ مترو به ۴ دقیقه رسیده است و در آینده نیز این سرفاصله نیز کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه خط 6 و 7 مترو بزودی وارد مدار می‌شود، گفت: بخش‌هایی از خط 7 تا آخر اردیبهشت و 10 کیلومتر از خط 6 نیز تا اول مهرماه افتتاح می‌شود.
پورسید آقایی با بیان اینکه تا پایان سال جاری و از محل اخذ عوارض طرح جدید ترافیک 550 دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود، گفت: دولت نیز متعهد شده تا پایان امسال یک هزار دستگاه اتوبوس نو را برای پایتخت تامین کند که در این صورت یک هزار و 550 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه می شود.
وی با بیان اینکه در 6 سال گذشته اتوبوس نویی وارد ناوگان اتوبوسرانی نشده است، گفت: در صورت ورود یک هزار و 550 دستگاه اتوبوس به ناوگان کاری بی سابقه انجام می شود.
وی در مورد سرانجام کارت‌های شناور گفت: کارت شناور به معنای اینکه هر روز سه خودرو بتوانند وارد محدوده شوند، نداریم چرا که این تبعیض، رانت و بی عدالتی است که به عده‌ای بگوییم برای ورود به طرح دو میلیون و 400 هزار تومان بدهید و به عده‌ای دیگر بگوییم مبالغ کمتر یا بیشتر بدهید.
پورسیدآقایی ابراز امیدواری کرد که طرح ترافیک آنقدر خوب پیش برود تا کل سهمیه‌ها برداشته شود.
به گفته معاون شهردار تهران، سهمیه بگیران برای ثبت نام باید 100 هزار تومان در ابتدا پرداخت کنند.
وی در مورد اعتراض رانندگان آژانس نیز با بیان اینکه ما مجری مصوبات شورای شهر هستیم، گفت: نمی‌توان تخفیفی که برای رانندگان تاکسی منظور شده، برای آژانس‌ها نیز در نظر گرفت چون تاکسی هویت رسمی و شخصیت شهر است و به همین دلیل تردد تاکسی‌ها در محدوده طرح رایگان بوده در عین حال تخفیف 50 درصدی برای آژانس‌ها در نظر گرفته شده است.

* ثبت نام بیش از 3 هزار خبرنگار برای دریافت طرح ترافیک
پورسیدآقایی در مورد سرانجام طرح ترافیک خبرنگاران نیز گفت: تاکنون سه هزار و 235 نفر تحت عنوان خبرنگار ثبت نام کرده‌اند که کار بررسی مدارک آنها در حال انجام است.
معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چرا تنها اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح در سامانه منتشر می‌شود گفت: برای انتشار دستگاه های دریافت کننده طرح ترافیک نیاز به مجوزهای لازم است، ولی انتشار نام خبرنگاران دریافت کننده طرح ترافیک مانع از فساد می‌شود زیرا عده‌ای به نام خبرنگار می‌خواهند از تخفیف 90 درصدی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تعداد موافقان این طرح بیشتر از مخالفان آن است، گفت: به دلیل برخی خبرسازی‌های نادرست و انتشار اطلاعات اشتباه، تصورات دیگری در میان افراد ایجاد شده، به گونه‌ای که در ملاقات با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و ارائه جزئیات، ایشان هم به مدافعان طرح جدید پیوست.
پور سید آقایی در مورد درخواست افزایش سهمیه از سوی سازمان نظام پزشکی گفت: در این خصوص با معاونت حمل و نقل شهرداری هماهنگی صورت نگرفته است، هر چند که ممکن است اعضای شورای شهر بخواهد طرحی را ارائه کنند اما دقت داشته باشید که اگر قرار باشد باب این تغییرات آغاز شود این طرح نیز به سرانجام طرح‌های قبلی دچار می‌شود و باید کار را از ابتدا شروع کنیم.
وی در مورد نرخ جریمه در طرح ترافیک جدید گفت: امسال هر کس که به صورت غیرقانونی وارد محدوده شود علاوه بر پرداخت جریمه، عوارض 20 درصدی را نیز باید پرداخت کند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه قانون تردد در محدوده زوج و فرد مانند سال گذشته است، گفت: در روز پنجشنبه خودروهایی که ترددشان در محدوده طرح ترافیک رایگان است در محدوده زوج و فرد رایگان نیست و تنها خودروهای پلاک فرد می‌توانند به محدوده طرح اصلی وارد شوند.
پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که یکی از دلایل استعفای شهردار تهران اجرای طرح ترافیک جدید تهران است گفت: این سوال را از وی بپرسید هر چند که می‌دانم یکی از افتخارات نجفی ارایه و اجرای طرح ترافیک جدید است.
تهرام/9343/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.