به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد علی طهماسبی روز پنج شنبه در جریان بازدید خود از باغات سرمازده شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران افزود: سرمازدگی به باغات 17 استان کشور از جمله تهران، البرز، سمنان، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی و ... آسیب جدی وارد کرد.
وی بیان کرد: در این باغات بخشی از گل های زینتی و سرشاخه های میوه دچار آسیب شدند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بازدیدی که از باغات شهرستان های دماوند و فیروزکوه داشتیم باغات گردو دچار آسیب شدند اما باغات سیب و هلو این 2 شهرستان آسیب کمتری دیدند.
وی خاطرنشان کرد: استان تهران دارای 50 هزار هکتار باغ است که حدود 16 هزار هکتار آن بر اثر سرما دچار آسیب شدند.
طهماسبی یادآور شد: از 16 هزارهکتار باغ آسیب دیده استان تهران تنها 3 هزار و 200 هکتار آن بیمه بودند و دولت باید با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از باغداران آسیب دیده حمایت کند.
به گفته وی، مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی در حال جمع آوری آخرین آمار خسارت از باغداران 17 استان کشور است و در حال حاضر آمار خسارات در کارگروه های شهرستانی و استانی در حال جمع آوری و تنظیم است و به زودی خسارات کلی اعلام می شود.
در روزهای 26 و 27 فروردین ماه همزمان با بارش برف و کاهش محسوس دما شاهد ایجاد خسارت در بیشتر اراضی باغی استان های مختلف کشور از جمله تهران بودیم.
همچنین سرما به باغات فیروزکوه، شمیرانات و دماوند آسیب جدی وارد کرد و باغات شهرستان ملارد کمترین آسیب را در استان تهران دید.
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.