مجید صفری روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص خسارات وارد شده به باغات شهرستان دماوند و جلسه امروز بررسی میزان خسارت 2 شهرستان دماوند و فیروزکوه که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزارشد، اظهار کرد: اتفاقی که رخ داد یک اتفاق ناخواسته و جزء بلایای طبیعی و قضا و قدر بود و باید به باغداران دلگرمی دهیم تا این بلایای طبیعی تاثیر منفی نداشته باشند.
وی افزود: کل اراضی باغی شهرستان حدود 6800 هکتار است که 3600 هکتار از آن خسارت دیده و میزان خسارت وارده شده در باغات شهرستان 340 میلیارد تومان است .
این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه 2300 هکتار از اراضی بیمه هستند، افزود: در این جلسه مقرر شد تا طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری درخواست مساعدت از طریق صندوق بیمه کشاورزی یا پرداخت تسهیلات کم بهره و یا استمهال وام های بانکی خسارت های دیده شده به باغداران بدون بیمه در نظر گرفته شود.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به میزان خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی شهرستان، نگاه استان به منطقه است که امیدواریم با حمایت دولت مطالبات باغداران مرتفع شود.
همچنین قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم شهرستان دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رسیدگی به باغداران بیمه شده باید در اولویت قرار گیرد و برآورد خسارات وارده تا 2 روز آینده جمع آوری شود که این مهم نیازمند نظارت بیشتر کارشناسان است.
میرزایی نیکو تصریح کرد : در خصوص کمک بلاعوض نیز نیازمند همکاری استانداری تهران هستیم تا اعتبارات و تسهیلات لازم پرداخت شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.