به گزارش ایرنا، این آیین نمادین صبح امروز به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مشارکت استانداری تهران، انجمن رفتگران طبیعت و دانشگاه الزهرا برگزار شد.
مدیرکل محیط زیست استان تهران در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه تهران با 3 چالش عمده زیست محیطی آلودگی هوا، پسماند و پساب مواجه است، اظهار داشت: براساس قانون در بحث پسماندها حدود 21 دستگاه مسئولیت دارند.
کیومرث کلانتری افزود: سازمان محیط زیست تنها مسئولیت هماهنگی(دبیرخانه) دراین بخش را برعهده دارد و موفقیت در این زمینه مستلزم همراهی و همکاری مردم و دستگاه های اجرایی مسئول است.
وی با اشاره به اینکه 81 تشکل مردم نهاد زیست محیطی در استان تهران فعال هستند، گفت: برنامه امروز در پاکسازی پارک سرخه حضار یک حرکت مردمی و نمادین برای حفاظت از محیط زیست و رفع آلودگی از فضاهای عمومی و خاک برای استفاده بهینه از این موهبت الهی است.
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران نیز در خصوص برگزاری این آیین گفت: همزمان با فرارسیدن هفته زمین پاک برنامه‌های مختلف از جمله پاکسازی محیط های طبیعی و شهری از سوی دوستداران محیط زیست در سطح استان اجرا خواهد شد.
امین افتخار اظهار داشت: موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همچنان یکی از مسائل و مشکلات محیط زیستی است که آثار و پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد.
وی افزود: ریختن زباله در طبیعت و محیط های شهری علاوه بر آلودگی محیط زیست، تهدیدی برای زندگی جانداران محسوب می شود.
افتخار با بیان اینکه بسیاری از زباله هایی تولیدی و رها شده در طبیعت دارای ارزش اقتصادی است، گفت: تفکیک زباله و پسماند زمینه مناسب برای بازیافت و استفاده مجدد آن در چرخه تولید را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، جمعی از علاقمندان به حفظ محیط زیست امروز - جمعه - با حضور در ارتفاعات پارک ملی سرخه حصار و در حرکتی فرهنگی، زباله های رها شده دراین منطقه را جمع آوری کردند.
پاکسازی ارتفاعات پارک ملی سرخه حصار با شعار «شعار نه به کیسه های پلاستیکی» با حضور جمعی از شهروندان، مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران و جمعی از مسئولان اداره کل محیط زیست استان برگزار شد.
22 آوریل - دوم اردیبهشت - روز زمین پاک نامگذاری شده است.
تهرام 6139**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.