به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یکشنبه در پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، افزود: سرپرست شهرداری تهران توسط اعضا انتخاب و با حکم رییس شورا منصوب شده و براساس قانون 3 ماه برای انتخاب شهردار فرصت وجود دارد.
وی اظهار داشت: برخی مطالب مطرح شده مبنی بر انتخاب یکی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار و خروج وی از شورا نیز اصلا صحت ندارد.
اعطا تصریح کرد: جلسات هم اندیشی اعضای شورای شهر برای بررسی روند انتخاب شهردار برگزار خواهد شد و شیوه و فرآیند انتخاب دراین جلسات با نظر جمعی اعضا مشخص می شود.
به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، براساس نظر اعضا، شیوه انتخاب شهردار تهران متفاوت با روش قبلی نخواهد بود.
وی افزود: اعضای شورای شهر تهران سال گذشته با انتخاب چندین نفر به عنوان نامزدهای تصدی پست شهرداری و بررسی های همه جانبه و دقیق این افراد براساس معیارهای 16 گانه، یک نفر را به عنوان گزینه نهایی انتخاب و به عنوان شهردار منصوب کردند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اسامی مطرح شده در روزهای اخیر به عنوان گزینه های شهرداری پایتخت، گفت: تمامی این موارد و اسامی مطرح شده، گمانه زنی رسانه ای است و شورای شهر تاکنون هیچ فردی یا افرادی را دراین خصوص معرفی و یا انتخاب نکرده است.
اعطا در خصوص اینکه ممکن است یکی از اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شود نیز اظهار داشت: اعضای شورای شهر تهران این موضوع را پیش از این بررسی کرده و مقرر کردند که هیچ یک از اعضا برای تصدی مسئولیت از شورا خارج نشوند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته با پذیرش استعفای نجفی، «سمیع الله حسینی مکارم» معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7244/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.