به گزارش ایرنا، اهالی شهرری، باقرشهر، کهریزک، حسن آباد دیشب وامروزدر مساجد و حسینه‌ها حضور یافته و به جشن و سرور و شادی پرداختند.
شب گذشته بعد از اقامه نماز جماعت در مساجد، برنامه‌های تلاوت قرآن، آیین های نعت خوانی وفرستادن صلوات دسته جمعی و سخنرانی روحانیان دراین شهرها برگزار شد.
همچنین تعدادی از دختران و پسران جوان، روز بعثت خاتم پیامبران را برای آغاز پیوند زناشویی و ازدواج خود برگزیده وبا برگزاری جشن هایی امروز را روز که با عید بزرگ مبعث تقارن دارد بعنوان روز عقد و پیمان زندگی مشترک خود قرار‌ دادند.
مراسم باشکوه مبعث جمعه شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری در حرم عبدالعظیم (ع)، با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و مدیحه سرایی علی مهدوی نژاد برگزار شد که به شرکت کنندگان در این مراسم به قید قرعه هدایای متبرکه اهداء شد .
برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع ویژه عید مبعث در بقاع متبرک امامزاده عبدالله، شیخ صدوق، بی بی زینب، امامزاده هادی، بی بی شهربانو، بی بی زبیده، امامزاده ابوالحسن، امامزاده ابراهیم و اسماعیل و سایر بقاع متبرکه برگزارشد.
به مناسبت عید مبعث 22 مبلغ روحانی در مساجد شهر و روستاهای این شهرستان حاضر شده و به پیرامون تبیین شخصیت پیامبر (ص) سخنرانی کردند.
اهالی شهر نیزبا سرور و شادمانی و همچنین چراغانی کردن مساجد، مراکز فرهنگی، معابر، ادارات و سازمان های دولتی این عید را با پخش شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه های صلواتی گرامی داشتند.
27 رجب مصادف با سالروز بعثت و برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر اسلام است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.