به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم (ع) افزود: به لطف خداوند کشور سوریه با آزادی دوما و غوطه شرقی بعد از هشت سال جنگ در آستانه آزادی قرار دارد.
وی تصریح کرد: آمریکا بعد از آزادی سوریه شکست ذلیلانه ای خواهد خورد و این نتیجه کفر و استعمار این کشورها درمقابل اسلام است.
وی ادامه داد: آمریکا بعد از شکست های پی در پی در سوریه، حمله شیمیایی بشار اسد را به دروغ مطرح کرد و آل سعود نیز سعی دارد تا با تامین منابع مالی جنگ را ادامه دهند.
خطیب جمعه شهر ری گفت: مطمئن باشید؛ اگر آمریکا می توانست سوریه را شکست دهد، همان ابتدای امر این کار را می کرد و این جنگ به هفت سال ادامه پیدا نمی کرد.
وی به 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: ایمان به خدا پیکره قدرت نظامی ارتش است و کسانی در این ارتش خدمت می کنند که برفرار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند.
وی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارتشی مردمی و حافظ اسلام، تمام تلاشش در جهت خدمت به مردم است که نمونه آن هم خدمت به مردم در زلزله غرب کشور است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرتمند ترین ارتش منطقه است و کسی خیال باطل هم برای حمله به کشور را ندارد.
وی در ادامه با اشاره به ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) گفت: در دوران زندگی این امام بزرگ، زنده به گور کردن دختران مرسوم بود که با آمدن پیامبر، برادری اسلامی جای جاهلیت را گرفت و تحولی بزرگ در جهان اسلام ایجاد شد.
حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: انقلابی که امام خمینی (ره) در کشور ما ایجاد کرد ادامه راه پیامبر بود.
وی در ادامه سلسله بحث های سبک زندگی نیز افزود: کمال مرد و زن در خانواده پرورش پیدا می کند و بیان 20 بار برخورد با اعضای خانواده در قرآن، نشان از اهمیت این موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام زندگی خود را در سه بخش ارتباط با خداوند، خانواده و مردم قرار داده بود و خانواده همواره در زندگی پیامبر نقش مهمی داشت.
امام جمعه شهرری بیان کرد: خیرخواهی، خوش خلقی، دوست داشتن و مشورت با خانواده در سراسر زندگی پیامبر موج می زد و مهربان ترین فرد با خانواده و حتی خادمان بود و مردم با الگو برداری از زندگی ائمه زندگی خوبی را برای خانواده مهیا کنند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.