حجت الاسلام سعید اوتارخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع ویژه عید مبعث در بقاع متبرک امامزاده عبدالله، شیخ صدوق، بی بی زینب، امامزاده هادی، بی بی شهربانو، بی بی زبیده، امامزاده ابوالحسن، امامزاده ابراهیم و اسماعیل و سایر بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه به غیر از خادمان افتخاری، 100 نفر از عوامل اجرای اداره اوقاف ری در برنامه های فرهنگی و مذهبی عید مبعث حضور دارند، عنوان کرد: 22 مبلغ از شهر قم نیز برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ها در این مراسم حضورر دارند.
اوتارخانی ادامه داد: اجرای مسابقات فرهنگی همراه با جوایز نفیس، سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی، تواشی، برگزاری محافل پرسش و پاسخ در جهت رفع شبهات از برنامه های فرهنگی و مذهبی مبعث رسول گرامی اسلام در این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ری به غیر از حضرت عبدالعظیم(ع) دارای 31 امامزاده است، یادآور شد: 16 امامزاده در روستاهای بخش حسن آباد است و در حاشیه جاده ها و روستاهای خالی از سکنه قرار گرفته اند؛ بنابراین سعی داریم تا برنامه های عید مبعث در داخل شهرها برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حضرت محمد(ص) در 27 رجب از طرف پروردگار رسالتی سنگین را برای هدایت مردم بر عهده گرفتند. بدین سان محمد امین(ص) به عنوان آخرین فرستاده حق انتخاب شدند تا مسیر مستقیم و درست را به جهانیان نشان دهند.
پیامبر گرامی اسلام(ص) در دورانی به پیامبری برگزیده شدند که جهل و نادانی بر بشر سایه افکنده بود و نه تنها شبه جزیره عربستان بلکه بسیاری از سرزمین های دیگر در گمراهی به سر می بردند.
حضرت محمد(ص) با یاری انسان های والامقامی همچون حضرت خدیجه (س) و علی ابن ابیطالب (ع) به تبلیغ دین اسلام پرداختند و انسان آن روزگار را با بهترین صفت های اخلاقی، سعادت واقعی، حق و عدالت آشنا ساختند و مسیر نیل به حقیقت را به آنان نشان دادند.
اینک پس از گذر سده ها از آغاز بعثت حضرت محمد(ص) مسلمانان این هنگامه را عنوان یکی از عیدهای بزرگ جهان اسلام گرامی می دارند و از آن به نیکی یاد می کنند.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.