به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران، افزود: مجوز انتشار و فروش 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 97 نیز برای توسعه و تجهیز خطوط مترو تهران اخذ شده است.
وی اظهار داشت: درهمین ارتباط 180 میلیارد تومان نیز با عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک ها قرار داده می شود تا در قالب وام برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مورد استفاده قرار گیرد.
نجفی همچنین از نهایی شدن قرارداد خرید 630 دستگاه واگن مترو از چین خبر داد و گفت: 700 میلیون یورو نیز براساس مجوز شورای اقتصاد به خرید واگن و تجهیزات مترو اختصاص داده شده است.
شهردار مستعفی پایتخت افزود: 10 کیلومتر از خط 6 مترو تهران تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد و سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 1، 2 و 4 نیز به 3 دقیقه می رسد.
نجفی با اشاره به تحقق 120 درصدی درآمدهای نقدی شهرداری تهران در نیمه دوم و تحقق 95 درصدی درآمدها در کل سال گذشته، افزود: به طور قطع این روند در سال 97 بسیار بهتر خواهد شد.
شهردار سابق تهران گفت: همچنین سال گذشته موفق شدیم سهم شهرداری تهران از محل درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را با هماهنگی نمایندگان مجلس از 70 به 88 درصد افزایش دادیم.
نجفی خاطرنشان کرد: ابلاغ دستورالعمل نحوه برخورد با ساختمان های پرخطر، راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری، تدوین برنامه سوم تا پایان خرداد، نهایی شدن پروژه معماری سازمانی شهرداری ظرف 6 ماه آینده با رویکرد چابک سازی، احیای نهاد مطالعات و برنامه ریزی توسعه شهر، ساخت 40 دستگاه پل، تکمیل 52 کیلومتر بزرگراه و ایجاد 152 هزار مترمربع پارکینگ از دیگر برنامه های مهم شهرداری تهران در سال 97 است.
وی در ادامه با اشاره به استعفای خود از شهرداری تهران و پذیرش آن از سوی شورای شهر، گفت: از همه افراد برای پذیرش 4 ساله مسئولیت در شهرداری دعوت کردم و از اینکه نتوانستم همراه شما باشم، عذرخواهی می کنم.
شهردار سابق تهران با اشاره به اینکه از همه کسانی که با من در مجموعه مدیریت شهری همکاری کردند می خواهم با حسینی مکارم نیز همراهی و همکاری کنند، اظهار داشت: اعضای شورای شهر با تصمیمی هوشمندانه و صحیح آقای حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.
وی گفت: از لفظ مراسم تودیع خوشم نمی آید چرا که شبیه مراسم ختم است با این تفاوت که در مراسم تودیع، میت نیز صحبت می کند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز با پذیرش استعفای نجفی، «سمیع الله حسینی مکارم» معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری را به عنوان سرپرست این نهاد انتخاب کردند.
تهرام/9353/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.