درادامه این مطلب آمده است : در این راستا علیرضا رحیمی نماینده تهران با اشاره به گزارش‌های نجفی درباره تخلفات شهرداری می‌گوید:« انتظار این است این گزارش‌ها در قوه قضائیه بایگانی نشود و مورد رسیدگی قرار گیرد.» باید دید ابهامات گسترده‌ای که در عملکرد شهرداری سابق وجود دارد چه زمانی از سوی نهاد‌های ذی‌ربط پیگیری و بررسی خواهد شد.
مهم‌ترین ویژگی شهردار آینده
یک نماینده مردم تهران در ارتباط با لزوم شفافیت در شهرداری تهران اظهار کرد: شفافیتی که مدام راجع به آن صحبت می شود نه تنها مطالبه مردم بلکه لازمه و ضرورت فعالیت‌های خدماتی و مدیریتی است. علیرضا رحیمی گفت: ورود آقای نجفی به شهرداری تهران فضایی را در شهرداری ایجاد کرد که علاوه بر شفاف سازی، زمینه‌ای را برای سالم‌سازی فعالیت‌های خدماتی و مدیریتی در شهرداری تهران ایجاد کرد ایشان در قدم‌های اول موفق بود اگرچه دوره مدیریتی‌اش‌ آنقدر طولانی نبود که همه اهدافش محقق شود. عضو فراکسیون امید با اشاره به ارسال گزارش‌های مستندی در خصوص تخلفات شهرداری تهران از سوی نجفی به مجموعه قوه قضائیه و حوزه‌های نظارتی اظهار کرد: انتظار این است این گزارش‌ها در قوه قضائیه بایگانی نشود و مورد رسیدگی قرار گیرد. ممکن است مقامات قضایی بگویند که به این موارد رسیدگی می شود اما نتیجه برای مردم مهم است و اینکه در روند رسیدگی باید به مردم گزارش بدهند که چه پرونده‌ای در کدام شعبه رسیدگی می شود. مردم از دادستان تهران و دادستان کل کشور انتظار دارند در مسیر شفاف‌سازی و سالم سازی فضای مدیریتی و قضایی به مردم گزارش دهند. وی سلامت رویکرد، کارایی و توانمندی مدیریتی در مبارزه با فساد و سالم سازی فضای مدیریتی را مهمترین ویژگی شهردار آینده تهران عنوان و خاطرنشان کرد: شهردار آینده باید از استحکام مدیریتی لازم برخوردار باشد تا فشارهای درونی و بیرونی کار مدیریتی وی را متوقف نکند و به لحاظ گرایش سیاسی هم تعهد بدهد که آن را در مدیریت شهری دخالت ندهد.
توضیحات خزانه دار شورای شهر
خزانه دار شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در 6ماهه نخست سال 1396 اظهار کرد: شورای پنجم و شهردار منتخب از شهریور ماه آغاز به‌کار کرده و بخش عمده این گزارش بالغ بر 5 ماه به عملکرد شهردار پیشین است. حسن رسولی در ارزیابی کلی، گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی 6ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف 89هزار و 500 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند، اما در 6ماهه نخست 1396 شهرداری تهران توانست با تحقق 73 درصد منابع، مبلغ 65هزار و676 میلیارد ریال را تحصیل و مبلغ 79هزار262 میلیارد ریال هزینه کند. تحقق 73 درصد منابع و 89 درصد مصارف بودجه مصوب نشانگر آن است که شهرداری آنچنان که باید در مسیر انضباط و اجرای دقیق بودجه تلاشی نکرده و این روند نمونه ای است از آنچه در 12 سال گذشته بر منابع و مصارف شهرداری گذشته است. این عضو شورای شهر تهران درباره بخش عملکرد هزینه شش ماه سال 96، گفت: این در بخش شهرداری تهران با کسری عملکردی 10هزارو 238 میلیارد ریالی نسبت به بودجه مصوب مواجه است، که عمده این کسری عملکرد مربوط به بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی پروژه‌ها و هزینه‌های توسعه شهر است، در حالی که شهرداری مکلف به هزینه 44 درصد منابع در این محل بوده، ما شاهدیم تنها مبلغ 22هزارو 814 میلیارد ریال معادل 29درصد از منابع را در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه کرده وما با کسری عملکرد 15 درصدی در این بخش مواجه بوده‌ایم،این بدان معناست که به‌رغم آنکه شهرداری برای اداره شهر و شهرداری برای تامین منابع مالی خود دست به استقراض زده، اما این استقراض در مسیر توسعه شهر مصرف نشده است. نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتصریح کرد: در بخش مصارف هزینه‌ای که عمدتا به نگهداشت شهر، حقوق و دستمزد و هزینه های اجتناب ناپذیر شهرداری اختصاص می یابد شاهد عملکرد 29 هزار 739 میلیارد ریال هستیم که 38 درصد کل مصارف شهرداری در 6ماهه نخست سال 1396 را از آن خود کرده است. رسولی خاطر نشان کرد: در بخش مصارف تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان هزینه‌های توسعه شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی ما شاهد عملکرد 22هزارو 814 میلیارد ریالی شهرداری هستیم که در مقایسه سرانگشتی با مصارف هزینه‌ای طی همین دوره در می‌یابیم که مدیران وقت شهرداری برای توسعه و عمران شهر 6هزار و925 میلیارد ریال کمتر از هزینه‌های جاری خرج کرده‌اند، این اعداد روشنگر حقایق تلخی هستند که ماه‌های پایانی دوره فعالیت مدیران پیشین شهرداری در سال 1396 را روایت می‌کنند.
تخلف 650 میلیاردی
یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش خزانه‌دار شورا در رابطه با عملکرد 6ماهه مالی شورا اظهار‌داشت:این گزارش جامع درآمد و هزینه در 6 ماهه اول سال 96 نشان می دهد که شهرداری معادل 2775 میلیارد استقراض کرده است. محمود میر‌لوحی گفت: این رقم به این معناست که در شهرداری ماهانه رقمی معادل 650 میلیارد تومان تخلف شده است این گزارش باید در اختیار رسانه‌ها قرارگیرد تا مشخص شود چه بلایی سر منابع شهر آمده است.
روزنامه آرمان
1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.