به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رسولی روز سه شنبه در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد به تعویق انداختن بررسی دومین استعفای محمدعلی نجفی افزود: همچنان که در ابتدای کار این دوره شورا ظرف مدت 15 دقیقه سرپرست موقت انتخاب شد امروز نیز بهتر است یکی از معاونان شهردار به عنوان سرپرست انتخاب شود.
وی اظهار کرد: امروز برخلاف جلسه گذشته شورای شهر به یقین رسیدم که شهردار تهران بنا به دلایل مکتوب و شفاهی امکان ادامه فعالیت نداشته و عزم جدی برای کناره گیری دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: علیرغم حمایت جانانه شورای شهر از شهردار تهران محمدعلی نجفی امکان ادامه فعالیت نداشته و می دانیم که یکی از شرایط شهردار برخورداری از شرایط جسمی مناسب است.
وی اضافه کرد: از دادستان کل کشور می خواهیم از اظهارات خلاف مصلحت نظام و قانون عذرخواهی کرده و به کارهای خویش بپردازد.
رسولی خاطرنشان کرد: 21 عضو شورای اسلامی شهر تهران بنا به آرای میلیونی مردم در حوزه مدیریت شهری از دانش، توان و تجربه کافی برخوردار بوده و نیازمند مددخواهی دیگران نیست.

**مسجد جامعی: اظهارات دادستان مخل فعالیت ما نیست

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهرنیز دراین جلسه گفت: اظهارات مقام قضایی مخل مسئولیت ما نیست و باید همه تلاش کنیم که کیفیت زندگی مردم در شهر افزایش باید.
وی گفت: آن اظهار نظرات ممکن است در جاهای دیگر هم انجام می شود و مخل مسئولیت ما نیست .
مسجد جامعی افزود: اصل را بر صداقت نجفی می گذاریم که می گویند مریض است و پزشک بیان کرده این فعالیت با بیماری ناسازگار است.
وی گفت: هر کسی مشیی دارد و ایشان هم این نشی را دارند که بیماری و مسئولیت را با هم نداشته باشند.
مسجد جامعی گفت: اگر این استعفا امروز پذیرفته شود بلافاصله باید سرپرست انتخاب کنیم و اینطور نیست که یکباره سرپرست انتخاب کنیم و باید از بین معاونان با دقت‌ انتخاب شود.
وی افزود : قانون برای انتخاب سرپرست به ویژه در حوزه مالی مطالبی مشخص کرده که باید در آن دقت شود .
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس قانون اگر امروز تصمیم بگیریم شهردار نباشد باید بلافاصله سرپرست انتخاب کنیم.
وی گفت: به گفته نجفی، ایشان تا ۱۰ اردیبهشت مشکلی ندارند.
مسجد جامعی تاکید کرد : برای انتخاب گزینه بهتر برای اداره شهر، بررسی استعفا و انتخاب سرپرست را به تعویق بیاندازیم چرا که دغدغه ما اداره بهتر شهر است و بهتر است رای گیری را به تعویق بیاندازیم .
تهران/۷۲۴۴ / 9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.