به گزارش ایرنا، حسین نادری عصر دوشنبه درآیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی در فرهنگسرای ولاء شهرری اظهار کرد: قلم شهید سید مرتضی آوینی مظهر هنر بود و هنرش رنگ خدایی داشت.
وی تصریح کرد: بزرگترین هنر شهید آوینی زنده کردن یاد و خاطرات هشت سال دفاع مقدس و به تصویر کشیدن هنر شهیدان بود.
وی بیان کرد: این شهید بر نسل پس از خود در حوزه نقد نویسی، نظریه پردازی و مستندسازی تاثیر گذاشت و مستندهای جنگی بسیاری بعد از او ساخته شد که تکرار تجربه گری و خلاقیت شهید آوینی بودند.
رییس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به نام روز هنر انقلاب اسلامی علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد وخاطره این شهید، موجب ثبت و ضبط هنرمندی و رشادت صدها هنرمند شهید این مرز و بوم در تاریخ شده است.
مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان پردیس نیز در ادامه اظهار کرد: انسان ها در ارتباط با یکدیگر دارای ابزارهای مختلفی هستند که زبان هنر بهترین وسیله برای ارتباط بین ابزارهای انسانی است و هنر با ظرافتی که دارد نقش مهمی در برقراری ارتباط ایفا می کند.
حجت الاسلام علی مصیبی افزود: هنر امام خمینی(ره) این بود که با انقلاب توانست، همه را به سمت ملکوت متوجه کند و هنرمندان نیز با الگو از امام راحل از هنر خود در جهت رسیدن به کمال و معبود استفاده کنند.
وی عنوان کرد: جامعه روحانیت نیز باید بواسطه هنرمندان، اسلام‌ و سنت های اسلامی را در بین جوانان ‌ترویج دهد.
وی با بیان اینکه دشمن در تمامی حوزه های هنری حضور دارد، گفت: هنرمند واقعی کسی است که انقلاب و اسلام را به خوبی بشناسد و از زبان هنر برای ترویج اسلام استفاده کند.
آیین بزرگداشت شهید مرتضی آوینی عصرامروز دوشنبه در فرهنگسرای ولاء شهرری با حضور هنرمندان و روسای بسیج هنرمندان شهرستان های استان تهران برگزار شد.
20 فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نام دارد و هفته ای با همین عنوان نامگذاری شده است.
سید مرتضی آوینی در شهریور 1326 در شهر ری به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند. او از کودکی با هنر انس داشت. شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد.
آوینی در سال 1344 به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد.
آوینی روز بیستم فروردین 1372 در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، به همراه محمد سعید یزدان‌پرست با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق شهید شد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.