زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره محیط زیست شهرستان ری با همکاری بخشداری فشافویه، شهرداری حسن آباد، اداره راه و حمل و نقل پایانه ها و نیروی انتظامی ستاد مقابله با پسماند سوزی را به منظور برخورد و مقابله با این پدیده در روزهای پایانی سال گذشته در بخش فشافویه تشکیل داد.
وی ادامه داد: گشت های ویژه شبانه روزی ستاد مقابله با پسماند سوزی طی فعالیت های خود توانست در مدت کوتاهی پدیده پسماند سوزی را کاهش دهد و در همین مدت 10 پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
عبادتی عنوان کرد: پسماند سوزی با انتشار حجم زیادی از مواد آلاینده به هوا موجب انتشار بوی نامطبوع در سطح منطقه و به ویژه محور اتوبان تهران ـ قم و اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می شود از همین رو این ستاد پیش از گذشته با متخلفان برخورد قاطع خواهد نمود.
وی با بیان اینکه کسانی که با حمل غیرمجاز، تخلیه و سوزاندن پسماند محیطی مجرم محسوب می شوند، اظهار داشت: این افراد پس از دستگیری به مقام قضایی معرفی و به استناد ماده 16 و 20 قانون مدیریت پسماند و همچنین ماده 688 قانون مجازات اسلامی مورد مجازات قرار خواهند گرفت.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند گزارش های خود را در زمینه آلودگی ها، تخریب و تخلفات زیست محیطی به سامانه پیامکی 1540 گزارش دهند.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.