امیر مصیب رحیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح خدمات سفر نوروزی از 28 اسفند سال گذشته تا 17 فرودین امسال ادامه داشت که جاذبه های تاریخی ری از جمله آتشکده ری، برج طغرل، چشمه علی، برج نقاره خانه، گنبد اینانج، دژ رشکان و بازار تاریخی ری از اماکن مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین در همین بازه طرح خدمات سفر نیز 14هزار و 190نفر در مهمانپذیر ها، فضای بوستانی و مدارس و خانه های معلم این شهرستان اسکان یافتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به برگزاری تورهای رایگان ری گردی و تورهای دهه شصتی ها در این منطقه اشاره کرد و گفت: اتوبوس هایی از 5 تا 11 فرودین ماه در این شهرستان برای این مقاصد در نظر گرفته شد که 750 نفر در قالب تورهای ری گردی و 300 نفر دهه شصتی نیز از جاذبه های تاریخی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.
رحیم زاده تصریح کرد: همچنین در تعطیلات نوروزی 112 بازدید از مراکز خدماتی از جمله مراکز اقامتی، رستوران های بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد که 2 تشویق و 2 تذکر به آنها داده شد.
وی در ادامه از ساخت 2 هتل آپارتمان در این شهرستان خبرداد و گفت: در حال حاضر این واحد های اقامتی با همت بخش خصوصی از پیشرفت فیزیکی 60 تا 70درصدی برخوردار بوده که تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسند.
رحیم زاده با اشاره به اینکه با ساخت این مراکز هتلی 360 سوئیت در این شهرستان افزایش خواهد یافت، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شهرستان ری 2 مهانپذیر و 2 خانه معلم برای اسکان مسافران وجود دارد.
وجود آستان مقدس امام خمینی(ره)، حرم عبدالعظیم (ع) و همچنین وجود 198 اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و ... وجود 32 بقه متبرکه وامامزادگان مجاور و مقبره های عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.