به گزارش ایرنا، سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) افزود: دولت جنایتکار آمریکا حضور نظامی خود در سوریه را منوط به تامین هزینه های جنگی توسط دولت های عربی می داند و معتقد است که اگر در خاورمیانه حضور نداشته باشد؛ این دولت ها دوام ‌زیادی را نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: هم اکنون سیاست های آل سعود وابسته به آمریکا است و سیاست های مقابل با اسلام را اجرایی می کنند.
وی بیان کرد: آمریکا دشمن بزرگ و شیطان زمانه است و نوع برخورد این کشور با صدام و قذافی باید درست عبرتی برای سران عرب باشد و شک نکنید با عربستان نیز اینگونه رفتار خواهد کرد.
امام جمعه شهرری گفت: نباید در مسائل اقتصادی چشم امید به آمریکا و غرب داشته باشیم و سعی کنیم با رفاه طلبی، اشراف طلبی و اسراف که معضل های کنونی جامعه است، مقابله کنیم.
وی افزود: اسرائیل در حوادث اخیر جوانان زیادی را در فلسطین مجروح و به شهادت رساند که در این راستا مقام معظم رهبری نکاتی کلیدی را به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: معظم له تاکید کرد که هر گونه سازش و مذاکره با رژیم غاصب اسراییل ظلم است و استقامت تنها راه پیروزی است.
وی ادامه داد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است و برخلاف این دستاوردها در امر عدالت کم کاری شده است و این مسئولان، مردم و تولید کنندگان هستند که می توانند نقش مهمی را در اجرای عدالت و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی را داشته باشند.
خطیب نماز جمعه شهرری افزود: مصرف کالای خارجی لطمه بزرگی به اقتصاد ما خواهد زد و مسئولان و مردم به این نکته مهم توجه کنند.
وی در ادامه به 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) نیز اشاره کرد و افزود: این امام همام سال های زیادی را به خاطر این که با طاغوتیان زمان خود سازش نکرد در زندان به سر برد و درس بزرگ استکبار ستیزی را به ما داد.
وی در ادامه سلسله درس های اخلاقی، یقین را حد توکل به خداوند بیان کرد و افزود: اگر ما در خصائل انسانی به حد یقین برسیم زندگی شایسته و خوبی را خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: برخورد مناسب و درست با خانواده از خصلت های مهمی است که باید همه توجه کنیم و در راه رسیدن به تکامل در این دنیا انجام دهیم و نسبت به خانواده هایمان برخورد درست و نیکی داشته باشیم.
وی آداب معاشرت با خانواده را امری مهم در اسلام عنوان کرد و گفت: هیچ لذتی بالاتر از رسیدگی به خانواده نیست و هیچ کسی بر اعضای خانواده خود تقدم ندارد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.