به گزارش ایرنا ، مردم و مسئولان شهرستان ورامین فروردین ماه سال گذشته را با انجام مراحل مختلف انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز کردند که طی آن 544 نفر برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 2 بخش مرکزی و جوادآباد ثبت نام کردند.
شهرستان ورامین به دلیل سبقه تاریخی سیاسی و با وجود آن که جمعیت رأی دهنده آن به نسبت سایر شهرستان ها ، از رقم قابل توجهی برخوردار نیست ولی به دلیل تأثیرگذاری مردم این شهرستان برروند کلی انتخابات همواره مورد توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد به طوری که تا زمان برگزاری این رویداد مهم سیاسی ، اکثر نامزدهای مطرح در این شهرستان حضور یافته و بین مردم به سخنرانی پرداختند.
در جریان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا ، 105 هزار و 705 نفر از مردم ورامین در این رویداد مهم سیاسی شرکت کردند.
یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی شهرستان ورامین در سال گذشته که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی صورت گرفت ، ثبت جهانی فرش میناخانی ورامین بود که این رویداد مهم زمینه مساعد برای افزایش صادرات فرش را از ورامین فراهم می کند.
سالانه یک هزار متر مربع فرش در ورامین تولید می شود.
انتصاب نخستین رئیس زن اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان ورامین در سال 96 شکل گرفت و این امر باعث شد تا زمینه فعالیت بیشتر بانوان در عرصه مدیریت شهرستان فراهم شود.
آغاز فعالیت نخستین روستا تعاون استان تهران در روستای احمدآباد به منظور توسعه فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در شهرستان ورامین از جمله اتفاقاتی بود که سال گذشته در ورامین رخ داد.
یکی از مهمترین آرزوهای مردم شهرستان ورامین ، تکمیل 2 پروژه پل روزگذر امام رضا(ع) و زیر گذر 15 خرداد بود که اجرای آن گام مهمی در تکمیل پروژه قطار شهری تهران – ورامین محسوب می شد و سال ها مردم ورامین برای اجرا آن صبر کرده بودند.
دولت یازدهم و دوازدهم با اختصاص بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار ، این 2 پروژه را که سال ها معطل باقی مانده بود در کمترین زمان ممکن به سرانجام رساند تا نه تنها تردد خودروها در مسیرهای داخلی شهر ورامین با سهولت انجام شود که تردد قطار شهری نیز تسهیل شود.
اجرای این پروژه جایی ارزش خود را نشان می دهد که به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن کل اعتبارات این شرکت در بخش توسعه ای 800 میلیارد تومان بوده که فقط یکصد میلیارد تومان آن برای اجرای 2 پروژه پل روگذر امام رضا (ع) و زیر گذر 15 خرداد ورامین به عنوان گلوگاه راه آهن تهران – مشهد هزینه شده است.
یکی دیگر از مهمترین اقدامات دولت و مسئولان در شهرستان ورامین در سال گذشته ، تعیین تکلیف منطقه صنعتی خیرآباد است که این منطقه پس از 25 سال تعیین تکلیف شد و با موافقت هیأت دولت به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل گردید ، اقدامی که باعث می شود تولید کنندگان این منطقه از خدمات شرکت شهرک های صنعتی برخوردار شوند.
اعلام موافقت تبدیل وضعیت این منطقه اقتصادی به شهرک صنعتی از سوی دولت در نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ، بهترین عیدی پیروزی انقلاب از سوی دولت به مردم و صنعتگران شهرستان ورامین محسوب شد.
توجه ویژه دولت به بخش روستایی و مناطق محروم باعث شده تا روستاهای شهرستان ، حتی روستاهای فاقد دهیاری نیزاز اعتبارات بسیار مناسب برخوردار شده و دهیاران بتوانند طرح های متعددی را برای رفاه و آسایش روستائیان اجرا کنند ، طرح هایی که عامل مهم جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.
27 روستای شهرستان ورامین دارای دهیاری هستند که هر یک از این روستاها از اعتبارات مستقیم دولتی برخوردار شده و طرح های عمرانی بسیاری در این مناطق در سال گذشته اجرا شد.
دولت به منظور رفع مشکل کمبود آب کشاورزی در دشت ورامین ، اجرای فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین را با ارائه 153 میلیارد تومان تسهیلات در دستور کار قرار داد که قسط اول این تسهیلات سال گذشته به مبلغ 60 میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شده و این طرح در حال اجرا است.
تکمیل فاز اول پروژه ورامین – آبباریک به طول 7 کیلومتر که اجرای آن بیش از شش سال طول کشیده بود از دیگر اتفاقاتی بود که سال گذشته به همت دولت و مسئولان در شهرستان ورامین انجام شد.
افتتاح بیش از 150 پروژه عمرانی ، خدماتی ، کشاورزی و صنعتی با صدها میلیارد تومان اعتبار ، زمینه را برای توسعه شهرستان ورامین و ایجاد فرصت های پایدار شغلی در این بخش از استان تهران فراهم کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.