حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برگزاری جشنواره های نوروزخوانی در اماکن تاریخی و گردشگری از برنامه های ویژه ایام نوروز در جنوب تهران است که همزمان با روزهای پایانی سال و در آستانه آغاز سال نو، در کاروانسرای صفوی(شاه عباسی) اجرا شد.
وی تصریح کرد: حفظ و احیای مراسم های آئینی و ملی، ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان و القای حال و هوای نوروزی در شهر از مهمترین اهداف این طرح است که با استقبال گسترده مردم روبرو شده است.
وی گفت: اماکن تاریخی همچون برج طغرل، چشمه علی و ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دیگر موقعیت های اجرای جشنواره نوروزخوانی است.
وی ادامه داد: بخشی از برنامه های ویژه ایام نوروز برای اقشار خاص پیش بینی شده است که اجرای جشنواره نوروزخوانی در مرکز بهاران و ویژه بهبودیافتگان از اعتیاد یکی از این برنامه هاست که همزمان با روز پایانی سال اجرا شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 یادآور شد: پایگاه های اطلاع رسانی نوروزی در پنج موقعیت مهم فعال شده اند و اجرای تورهای رایگان ری گردی، دیدارهای نوروزی با خانواده معظم شهدا، عرضه محصولات صنایع دستی کارآفرینان هنرمند در کاروانسرای شاه عباسی، توزیع نقشه های گردشگری شهرری از دیگر برنامه های نوروزی است.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و ... وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع)، سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.