به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز دوشنبه در بازدید از ستاد نوروزی شهرداری تهران اظهار کرد: تهران بررغم پتانسیل های خوبی که برای گردشگری و تهران گردی دارد متاسفانه به عنوان مقصد گردشگری در جهان و در ایران شناخته نمی شود.
وی گفت: مقایسه ظرفیت های گردشگری تهران با شهرهای دیگر کشور نشان می دهد که ظرفیت تهران بالا و فهرست اماکن دیدنی آن قابل توجه است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خلوت بودن تهران در تعطیلات نوروز افزود: در این ایام مسافرت زیادی به تهران صورت نمی گیرد و حتی گردشگران خارجی که به ایران می آیند مقصد آنان شهرهای دیگری همچون مشهد، تبریز، یزد، اصفهان و... است.
فراهانی، تبلیغ و معرفی نکردن جاذبه های تهران به مردم را از جمله دلایل محسوب نشدن تهران به عنوان مقصد گردشگری دانست.
وی، اقدامات ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران طی چند ساله گذشته را در راستای معرفی اماکن گردشگری ارزشمند دانست و افزود: این اقدامات باید گسترده تر شود.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اماکن تاریخی و گردشگری تهران باید از طریق رسانه ها و مطبوعات تبلیغ و معرفی شود.
فراهانی، سرمایه گذاری برای گسترش جاذبه ها را از دیگر ضرورت ها در راستای رونق گردشگری عنوان کرد و گفت: گردشگری جزو پنج صنعت برتر جهان است و کشورها از گردشگری درآمد خوبی کسب می کنند.
وی افزود: به عنوان نمونه درآمد گردشگری ترکیه بیشتر از درآمد نفت ماست یا درآمد گردشگری امارات از کل درآمد نفتی این کشور بیشتر است، بنابراین اگر ما به دنبال توسعه اقتصاد محلی و ملی هستیم یکی از راه ها سرمایه گذاری در گردشگری است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پرداختن به مقوله گردشگری و توسعه آن در کشور باعث خنثی سازی توطئه دشمنانی می شود که درصدد سیاه نمایی و نمایش چهره منزوی از ایران در افکار عمومی دنیا هستند.
فراهانی با تاکید بر اینکه امروز گردشگری در ایران هم استراتژی است و هم تاکتیکی، خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال توسعه اقتصادی ملی و محلی و توسعه شهری هستیم باید به گردشگری رجوع کنیم و این موضوع اختصاص به ایام عید ندارد هر چند که فرصت بسیار خوبی است که از تعطیلات برای بازدید فضاهای دیدنی تهران بهره ببریم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.