ولی الله شجاع پوریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محور برنامه‌های نوروزی تهران، نوروزگاه‌ها با شعار «نوروز تهران، امید، مشارکت و شکوفایی» است، افزود: در این نوروزگاه‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی، گردشگری، موسیقی، تئاتر و فیلم، نمایش‌های آئینی اقوام، نوروزخوانی، کارناوال گل، مسابقات مختلف عکسی، نقاشی، ورزشی، خدمات مشاوره‌ای و سلامت ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: 13 نوروزگاه سطح شهر تهران در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی و 3 نوروزگاه ویژه نیز به تناسب برنامه های پیش بینی شده را برای شهروندان و گردشگران نوروزی اجرا می کنند.
شجاع پوریان با تاکید بر اینکه بازشناسی نشانه‌های اصیل هویتی در شهر تهران از جمله اهداف کلان شهرداری تهران در ایام نوروز است، تصریح کرد: تلاش می شود با تکیه بر اشتراکات و بهبود مناسبات و تعاملات اجتماعی شهروندان، شاخص مهم سرمایه اجتماعی شهروندان تهرانی را که در این سال‌ها مورد عفلت قرار گرفته،تقویت کنیم.
به گفته معاون فرهنگی شهرداری تهران، اجرای برنامه «مهمانی لاله ها» با عطر افشانی و گلباران مزار شهدای گمنام سطح مناطق، «هفت سین نوروزی» با اکران طرح های فاخر گرافیکی و المان های حجمی، «نوروز با تهران» با مسابقه عکاسی از جاذبه های گردشگری و تفریحی سطح منطقه و «سفرنامه مسجد» برای ارائه خدمات و محصولات فرهنگی به مساجد از دیگر برنامه های ویژه شهرداری تهران در ایام نوروز است.
وی با اشاره به اینکه تهران دارای ظرفیت‌های متعدد گردشگری، تفریحی و فرهنگی است که باید معرفی شود، افزود: در این مسیر تاکید زیادی بر بحث خانواده محوری و محله ‌محوری داشته‌ و امیدواریم با تکیه بر این اصول برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.
شجاع پوریان تصریح کرد: برگزاری تورهای گردشگری نیم ‌روزه و یک روزه برای بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی، بوستان‌ها، موزه‌ها و دیگر نقاط دیدنی و تفریحی شهر تهران از دیگر برنامه های ویژه شهرداری تهران در ایام نوروز د ر بخش گردشگری است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اکران فیلم های سینمایی فاخر در 15 مرکز شهر تهران، گفت: از چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری برای اجرای برنامه‌ ها در طول ایام نوروز دعوت شده است.
به گفته شجاع پوریان، در بلوار کشاورز به عنوان یک نوروزگاه شاخص برنامه‌های متنوعی اجرا می شود و براساس تصمیم مدیریت شهری قرار است خدمات جدیدی در این محور در قالب یک پیاده‌راه ارائه شود.
وی گفت: در برج میلاد تهران نیز امکان معرفی همه اقوام و فرهنگ های ایرانی فراهم شده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران نیز از 20 اسفند تا 15 فروردین 97 برنامه های فرهنگی مختلفی از جمله مهمانی لاله ها، هفت سین نوروزی، نوروز با تهران، همای رحمت، سفرنامه مسجد، اسوه صبر و ایثار، پدران آسمانی و روز طبیعت برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تلاش شده ضمن ارتقای سطح برنامه‌ها و خدمات، بودجه، اعتبار و منابع مالی آن نیز مدیریت شود، گفت: امسال هزینه اجرای ویژه برنامه های نوروزی در مقایسه با سال گذشته کاهش محسوسی داشته و تلاش کردیم با حذف هزینه‌های غیرضروری و زائد، رویکردهای فرهنگی، هنری و هویت ملی در برنامه‌های نوروزی برجسته شود‌.
شجاع پوریان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه افکار عمومی شهردار تهران را به عنوان یک شخصیت فرهنگی می‌شناسند و انتظار سبد رای شورای پنجم نیز اداره شهر با یک رویکرد فرهنگی است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به رغم صرف مبالغ هنگفت در حوزه فرهنگی، به دلیل نبود راهبرد و برنامه ‌ریزی مشخص، خروجی ملموس و قابل ارائه‌ای در این زمینه مشاهده نشد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت جدید در ابتدای راه نسبت به بازتعریف وظایف ذاتی معاونت اجتماعی و فرهنگی تلاش کرد، گفت: خوشبختانه قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و برخی از موازی‌کاری‌ها رفع و کارهای فرعی کنار گذاشته شده است.
معاون شهردار تهران افزود: در همین راستا برخی اصلاحات ساختاری و اداری انجام و تصمیماتی در حوزه امور بانوان، مرکز فعالیت‌های دینی و سایر حوزه‌ها اتخاذ شده تا موازی‌کاری‌ها و تداخل‌ها کمتر شود.
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.