به گزارش روز شنبه ایرنا، دلاور بزرگ نیا در بازدید میدانی از چشمه علی شهرری اظهار کرد: عملیات عمرانی مترو تا بازگشت خروجی آب چشمه به شرایط اولیه و ارائه یک راهکار کارشناسی از طرف شرکت مترو باید متوقف شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار زمانی محقق می شود که همه جوانب زیست محیطی، تاریخی و فرهنگی شهر در آن دیده شود افزود: اگر قرار باشد هویت و تاریخ منطقه باستانی چشمه علی به دلیل جوشش همین چشمه چند هزار ساله شکل گرفته برای احداث خط مترو از بین برود دیگر نمی توان از توسعه پایدار برای تهران سخن گفت.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: چشمه علی یک جاذبه طبیعی در شهرستان ری بوده و سایر نهادهای همسو مانند اداره کل محیط زیست استان باید در کنار میراث فرهنگی این موضوع را پیگیری کنند تا مشکل کاهش آب خروجی چشمه هرچه زودتر برطرف شود.
وی ادامه داد: گردشگران زیادی از شهر تهران و سایر استان ها برای دیدن چشمه علی و جاذبه های تاریخی اطراف آن در ایام نوروز به ری می آیند که امیدواریم خروجی آب چشمه همچون گذشته به استاندارد خود برسد.
گفتنی است که یکی از علت های اصلی کاهش دبی و خشک شدن چشمه علی شهرری کاهش خشک سالی های چند سال اخیر بوده و تیم زمین شناسان در حال بررسی این موضوع هستند.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.