به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه اعطای تسهیلات از سوی بانک ها تصمیمی کلان است که از سوی دولت اتخاذ شده، افزود: اعطای تسهیلات به صنایع تولیدی زمینه ساز رفع مشکلات تولیدکنندگان و در نتیجه اشتغالزایی در کشور است.
وی با بیان اینکه حتی یک فقره وام بانکی را نیز نباید دست کم گرفت، اظهار کرد: همین یک وام نیز منجر به اشتغال یک یا چند نفر می شود که تاثیر خاص خود را خواهد داشت.
استاندار تهران با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ستادی قانون، رسمی و تصمیم گیر در کشور است، افزود: متأسفانه عملکرد بانک های استان در اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان غیرقابل قبول است.
مقیمی گفت: تولیدکنندگان انواع مشکلات اقتصادی را تحمل کرده اند تا پابرجا بمانند و دولت و بانک ها باید حامی و موجبات دلگرمی آنان باشند تا این تولید کنندگان باقی مانده و منجر به بیکاری معدودی از شاغلان نشود.
وی تصریح کرد: بانک های استان تهران از سه روز باقیماند سال جاری نیز استفاده کرده و تسهیلات واحدهای تولیدی مصوب شده درستاد تسهیل و رفع موانع تولید را پرداخت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد بانک ها در اعطای تسهیلات به واحدهای اقتصادی که مشکلات آنها برای دریافت تسهیلات در کارگروه مصوب شده است پرداخت.
یدالله صادقی گفت: 482 طرح واحدهای اقتصادی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده که تاکنون 399 طرح به بانک ارجاع و از این تعداد 86 مورد پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 41 متقاضی نیز انصراف داده اند، افزود: 106 طرح تولیدی در انتظار دریافت تسهیلات هستند.
نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست مقیمی استاندار تهران با هدف بررسی عملکرد و فعالیت بانک های عامل استان در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولید و صنعتی استان تهران برگزار شد.
تهرام 6139**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.