به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مصطفی قنبرنژاد افزود: متقاضیان دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت می توانند از طریق سامانه اینترنتی my.tehran.ir درخواست خود را ثبت کنند.
وی اظهار کرد: متقاضیان آرم طرح ترافیک سال 97 پایتخت باید با مراجعه به سامانه اینترنتی اعلام شده، مشخصات خود را برای بررسی های اولیه ثبت کنند.
وی تصریح کرد: تمامی متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 97 اعم از خودروی شخصی، دولتی و عمومی باید درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.
قنبرنژاد گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، بیماران خاص، افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، جانبازان، خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاسان خبری، رانندگان آژانس ها و موسسات اتومبیل کرایه، سرویس مجاز مدارس، وانت بارها، کامیونت های تا سقف 6 تن در سقف ورودی مشمول تخفیف عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک می شوند که در این موارد نیز مالکین خودرو، باید نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ثبت نام اولیه به منزله بهره مندی از تخفیف نیست و افراد باید مدارک مربوطه را در زمان مقرر از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه کرده و پس از تایید دستگاههای مسئول، براساس آیین ها اقدام خواهد شد.
مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک تصریح کرد: ساکنان محدوه طرح ترافیک که بر اساس مصوبه شورای، برای یک بار خروج قبل از ساعت 8:30 و یک بار ورود پس از ساعت 17 از پرداخت عوارض معاف هستند.
قنبرنژاد تصریح کرد: این افراد به منظور برخورداری از امتیاز اشاره شده باید علاوه بر ثبت نام در سامانه، نسبت به ارائه مدارک سکونت خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز اقدام کنند.
به گفته وی، دارندگان خودروهای برقی و هیبریدی هم که شامل تخفیف تردد در محدوده طرح ترافیک شهر تهران می شوند، باید ضمن ثبت نام در سامانه مذکور، مدارک موردنیاز برای بهره مندی از تخفیف را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارایه کنند.
به گزارش ایرنا، براساس مصوبه شورای شهر تهران در طرح جدید ترافیک، دیگر سهمیه سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
درحال حاضر 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروها می باشد.
زمان اجرای روزانه طرح های ترافیکی سال 97 تهران 6:30 تا 19 خواهد بود ضمن اینکه روزهای پنجشنبه نیز این طرح ها اجرا نمی شود.
ساعت تردد خودروها در طرح جدید ترافیک در 3 محدوده زمانی 6:30 دقیقه تا 10، 10 تا 16 و از 16 تا 19 تقسیم‌بندی شده است.
نرخ ورود به محدوده طرح جدید ترافیک نیز از 13 هزار و 400 تومان آغاز و سقف آن 36 هزار تومان در روز است.
در طرح جدید ضرایب و تخفیف های برای تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک شامل داشتن معاینه فنی برتر(20 درصد تخفیف) و همچنین زمان تردد در محدوده در نظر گرفته شده است.
همچنین 3 درصد مجموع سهمیه طرح جدید ترافیک تهران به گروه های خاص از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری و جانبازان اختصاص داده شده که قرار است عوارض ورود به محدوده طرح برای این گروه با 90 درصد تخفیف(یک دهم) محاسبه شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.