به گزارش ایرنا ،فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران این نوید را به اصحاب فرهنگ شهرستان ورامین داده که به زودی این فرهنگسرا با انتقال معاونت اجتماعی فرماندهی شرق و پلیس راهور شهرستان ورامین ، به صاحبان اصلی آن باز می گردد.
سردار عبدالرضا ناظری به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی های به عمل آمده و جذب اعتبار مورد نیاز ، معاونت اجتماعی فرماندهی شرق به زودی به مکان مناسبی نقل مکان می کند.
وی افزود : با توافق صورت گرفته با شهرداری ورامین ، ساختمان جدیدی برای پلیس راهور شهرستان ورامین احداث می شود و تا تکمیل این پروژه ، مکانی برای استقرار این پلیس اجاره خواهد شد تا فرهنگسرای ارشاد که مدتی در اختیار پلیس قرار داشت ، به اهالی فرهنگ ورامین باز گردد.
کلنگ احداث فرهنگسرای ارشاد شهرستان ورامین در دوره اول دولت اصلاحات و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد وقت به زمین زده شد و پس از سال ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر ورامین، عملیات احداث آن به پایان رسید و ورامین از یک فرهنگسرای مجهز و به روز برخوردار گردید.
این فرهنگسرا تنها مدت کوتاهی در اختیار اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ورامین قرار گرفت چرا که در اواخر دولت نهم با استقرار فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در ورامین و با تصمیم مسئولان وقت شهرستان ، این فرهنگسرای نوساز ، به پلیس راهور فرماندهی ویژه شرق استان تهران تحویل داده شد و اهالی فرهنگ مجبور به کوچ اجباری از خانه خود شدند.
با ساخت و راه اندازی ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی ویژه شرق استان تهران به نظر می رسید که این ساختمان بار دیگر کاربری اصلی خود را باز یافته و به اهالی هنر و فرهنگ ورامین بازگردانده شود که البته توافق نامه ای نیز در این خصوص بین فرماندهی ویژه شرق و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و قرار شد بود تا اردیبهشت ماه سال 1394 ، این ساختمان به مجموعه فرهنگی شهرستان باز گردید.
با گذشت بیش از 2 سال از این توافق ، همچنان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران و پلیس راهور ورامین در این فرهنگسرا مستقر است و این در حالی است که شهرستان ورامین تنها یک فرهنگسرا با قدمتی بالغ بر 40 سال دارد و بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری ورامین به دلیل کمبود امکانات قابلیت اجرا ندارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ستاد فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران که در شهرستان ورامین مستقر است ، تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین ، قرچک ، پیشوا ، پاکدشت ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.