حجت الاسلام سیدمحمد سیدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز ایام نوروز 12 بقعه و امامزاده متبرک شهرستان های ورامین و قرچک در قالب طرح آرامش بهاری و با برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع میزبان میهمانان نوروزی هستند.
وی افزود: شهرستان های ورامین و قرچک به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری و فرهنگی و قرار گرفتن در مسیر محور امام رضا (ع) ، همواره پذیرای تعداد زیادی از گردشگران نوروزی است و تلاش می شود که تا با استفاده از ظرفیت نوروز ، این اماکن به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند.
وی اظهار کرد: در طرح آرامش بهاری برنامه های ویژه تحویل سال ، خیمه های معرفت، نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره های قرآنی، ادعیه و نماز جماعت برگزار می شود.
سیدی تصریح کرد: در اجرای این برنامه ها تلاش می شود تا ضمن تقویت باورهای دینی و اعتقادی زائران و مسافران نوروزی، نسبت به احیای سنت های اصیل اسلامی در اعیاد نوروز باستانی اقدام و خدمات مطلوبی با هدف ایجاد رضایت و علاقه مندی زائران بقاع و اماکن متبرکه ارائه گردد.
وی گفت: این طرح در بقاع متبرک امامزاده عبدالله عسگرآباد ، امامزاده بی بی زبیده ،امامزاده ابراهیم ، امامزاده عبدالله داود آباد ، امامزاده سکینه بانو ،امامزاده سید فتح الله ، امامزاده کوکب الدین ، امامزاده قاسم و شاهزاده محمد برگزار خواهد شد .
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه ورامین از آماده سازی بقاع متبرکه به تجهیزات اقامتی، آماده سازی کمپ های مسافرتی برای استقرار چادرهای مسافران نوروزی، برپایی ایستگاه های صلواتی پذیرایی شربت و شیرینی، استقرار وسایل مورد نیاز تهیه غذا برای مسافران نوروزی و نیز تجهیز بقاع و اماکن متبرکه به وسایل ایمنی، کمکهای اولیه و کپسول آتش نشانی از جمله فعالیت های اداره اوقاف به منظور آماده سازی بقاع متبرکه برای پذیرایی ازمیهمانان نوروزی یادکرد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.