به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، ابراهیم امینی اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار به دلیل خلاء های زندگی به خصوص اقتصادی در اغلب مواقع نیاز به حامی دارند.
وی گفت:اگر این زنان توانمند شوند و توانایی تامین معاش خود را داشته باشند، نیازی به کمک نهادهای حمایتی نداشته و حتی می‌توانند علیرغم توانمندی، در اقتصاد به عنوان مولد نیز ایفای نقش کرده و عزت نفس خود را حفظ کنند.
امینی در بحش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تلاش برای ایجاد فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی به جای محصولات خارجی باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان می‌شود، افزود: استقبال مردم از محصولات داخلی به تولیدکنندگان انگیزه بیشتری برای تولید و خلاقیت می دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه واردکنندگان برای کسب سود بیشتر جنس های وارداتی بی کیفیت و نامرغوب را وارد می‌کنند، اظهار کرد: با این وجود، تولیدکنندگان داخلی ما با حمایت مردم می توانند کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه کنند.
وی با اشاره به اینکه تولیدات داخلی تاثیر به سزایی برای آشنایی مردم با تولیدات مرغوب دارد، گفت: تولیدکنندگان ما به دلیل عدم توفیق در فروش کالا انگیزه خود را از دست می دهند اما اگر اجناس ایرانی به خوبی به مردم معرفی شود، تولیدکنندگان نیز می‌توانند شرایط بهتری برای عرضه کالاهای تولیدی خود داشته باشند.

*وجود 311 هزار واحد اقتصادی و تجاری در تهران
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود 311 هزار واحد اقتصادی و تجاری در تهران بر لزوم توسعه مشاغل خانگی با محوریت زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.
سیدمحمود میرلوحی گفت: با توسعه مشاغل خانگی علاوه بر اشتغالزایی و کاهش ترافیک، آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در دنیا کشورهایی وجود دارند که با توسعه صنعت پوشاک به توسعه پایدار رسیده اند، اظهار کرد: با توجه به رویکرد شورای شهر امیدواریم مناطق به صورت فعالتر زمینه و فضاهای بیشتری را در فصول سال برای عرضه کالاهای تولیدات داخل به خصوص تولیدات زنان سرپرست خانوار ایجاد کنند.
میرلوحی با اشاره به بودجه پیش‌بینی شده 97 و برنامه سوم گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار از اولویت های شورای پنجم است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی 14تا 25 اسفندماه از ساعت 10 تا 21 در بوستان گفت و گو محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران میزبان علاقه مندان است.
در این نمایشگاه، تولیدات 4 هزار و 80 زن سرپرست خانوار ارائه شده است.
در دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، 33 تولیدکننده پوشاک زنانه، 14تولیدکننده پوشاک مردانه، 9 تولیدکننده مشترک پوشاک زنانه و مردانه، 14تولیدکننده پوشاک کودک و 2 تولیدکننده پوشاک حجاب و 10 تولیدکننده کالاهای اتاق‌خواب و زیورآلات حضور دارند.
همچنین در این نمایشگاه علاوه بر 24 غرفه مربوط به مراکز کوثر، 70 میز به تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع دستی اختصاص دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.