معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه11 در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه برای تمامی شهروندان رایگان بوده که رکاب زنان پس از عبور از خیابان فردوسی، میدان امام خمینی(ره)، میدان حسن آباد و خیابان امام خمینی(ره) در میدان حر به کار خود پایان دادند.
سجاد زارع صفت با اشاره به اینکه دوچرخه سواران از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی مسیرشان بازدید داشتند ،اظهار کرد: در این تور تهرانگردی شرکت کنندگان از موزه مقدم، بافت تاریخی حصار ناصری و اماکن تاریخی مناطق 11 و 12 پایتخت دیدن کردند.
همچنین رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران اظهار کرد: هدف از برگزاری این تور استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان قیمت در سطح جامعه بوده چرا که افزایش فعالیت ورزشی می تواند سلامت و نشاط را برای خانواده ها به ارمغان آورد.
امید سراجی خاطر نشان کرد: 200 دوچرخه سوار با رکاب زدن در بافت تاریخی شهر تهران درصدد بودند تا در تعطیلات نوروز فرهنگ دوری از ترافیک را برای گردشگران ترویج دهند.
وی همچنین از جایگزینی خانه و ایستگاه های پایتخت به یکهزار و 700دستگاه دوچرخه آلمانی استاندارد خبرداد و گفت: این طرح از ابتدای سال 97 در سطح 150ایستگاه دوچرخه مناطق 22 گانه تهران آغاز خواهد شد.
رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران با بیان اینکه این طرح جایگزینی با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: قیمت هر دستگاه دوچرخه استاندارد آلمانی 700 یورو است.
به گفته وی در حال حاضر بیش از چهار هزار و500 دوچرخه فرسوده برای تعمیر قطعات از ایستگاه و خانه خارج شدند.
سراجی همچنین به نخستین دوره لیگ و انتخابی تیم ملی دوچرخه سورای کوهستان برای بازی های آسیایی خبرداد و افزود: این مسابقات 24 و 25 اسفند ماه در دریاچه چیتگر تهران برگزار و 27 تیم مردان(شامل 100ورزشکار ) و 15 تیم زنان(35 ورزشکار) با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: در این دوره ورزشکارانی از استان های اصفهان، فارس، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران شرکت داشتند.
به گفته سراجی نفرات انتخابی تیم 27 اسفندماه از طریق فدراسیون دوچرخه سواری مشخص خواهد شد.
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.