سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در تهران از فردا خبرداد.

به گزارش ایلنا، مسعود حقیقت اظهار داشت: سامانه‌ای که از هفته قبل روی مدل‌های هواشناسی دیده می‌شد از اواخر وقت امروز از سمت نیمه غربی وارد کشور شده و غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
وی ادامه داد: بر اثر ورود این سامانه پیش‌بینی می‌شود ساکنان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و خوزستان روزهای جمعه و شنبه شاهد وزش باد شدید، ابرناکی و بارش باران باشند. 
 
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین این سامانه به تدریج به سمت مرکز و استان‌های شرقی کشور حرکت کرده و موجب بارش خوبی در این مناطق می‌شود، آب و هوای استان‌های قم، ایلام و تهران نیز طی روزهای جمعه و شنبه ناپایدار و بارش‌ها در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی روز جمعه به شکل برف خواهد بود.

حقیقت اضافه کرد: با وجود ورود این سامانه به علت وزش باد ساکنان استان‌های خوزستان و ایلام روزهای جمعه و شب با معضل گردوخاک مواجه می‌شوند.
 
این مقام سازمان هواشناسی تاکید کرد: این سامانه روز شنبه در نیمه شرقی کشور فعال است و شمال استان خراسان رضوی خراسان شمالی را در برمی گیرد. همچنین بعدازظهر روزهای جمعه و شنبه با توجه به فعالیت جریانات شمالی وضعیت آب و هوای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان کاهش دما و ابرناکی است و شرق دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد بود.

وی گفت: این سامانه در نهایت تا یکشنبه در کشور ماندگار است و بعد از آن به مدت یک هفته وضعیت آب و هوا پایدار خواهد بود و نوروز 97 را با پایداری هوا آغاز می‌شود.
 
حقیقت افزود: ساکنان پایتخت فردا و شنبه (26 اسفند) شاهد رگبار و رعدوبرق و بارش خواهند بود و ارتفاعات تهران نیز جمعه شب آخرین بارش برف در سال 96 را دشت می‌کنند. 

بیشینه دما امروز به 20 درجه و فردا 21 درجه بالای صفر و روز شنبه با کاهش 5 درجه‌ای به 15 درجه بالای صفر می‌رسد. همچنین کمینه دما صبح امروز 9 درجه بالای صفر بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.