به گزارش ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، لیلا نظری اظهارکرد: شب چهارشنبه آخر سال طی سه ساعت کیفیت هوای تهران به شرایط بحران و هوای ناسالم برای همه افراد رسید.
وی افزود: در پی آتش بازی های چهارشنبه سوری در شهر تهران، شاخص کیفیت هوای تهران با شیب زیادی افزایش پیدا کرد و از شرایط پاک با شاخص 49 در ساعت 20 به شرایط ناسالم برای تمامی اقشار جامعه با شاخص 156 در ساعت 23 رسید، البته لازم به ذکر است که بر طبق داده های اندازه گیری شده در ایستگاه های سنجش کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در مناطقی از شهر به بالای 200 و یا نزدیک به آن نیز رسید که نشانگر شرایط بسیار ناسالم است.
در حال حاضر آلاینده شاخص شهر تهران ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون است، اما افزایش غلظت ها در سایر آلاینده ها از جمله گوگرد دی اکسید و کربن منوکسید نیز مشاهده می شود.
تهران امسال 107 روز با آلودگی هوا درگیر بود. 70 درصد روزهای امسال هوا پاک و سالم در پایتخت تنفس شده و در 30 درصد روزهای گذشته از سال هوا آلوده بوده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/ 9754 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.