فاطمه تاجیک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت بازرسان شبکه بهداشت برعملکرد بهداشتی رستوران ها، قنادی ها و سایر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی همه ساله در قالب 'طرح بسیج سلامت نوروزی' از 15 اسفند ماه تا 15 فرودین ماه آغاز می شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز 100 بازرس در این شهرستان در سه نوبت صبح، عصر و شب در این زمینه نظارت می کنند.
وی با بیان اینکه شبکه بهداشت ری دارای 28 مرکز بهداشتی است، عنوان کرد: مراکز بهداشتی هر کدام تیم بازرسی ویژه ای در ایام نوروز دارند که علاوه بر اینها سه تیم نیز برای رسیدگی به شکایات ثبت شده در سامانه 190 و نظارت بر رستوران های بین راهی در ساعات پایانی روز و شب فعالیت می کنند.
تاجیک ادامه داد: علاوه بر این 31 تیم فعال، گشت های مشترکی نیز با تیم های فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی و تعزیرات حکومتی با هدف نظارت دقیق بر عملکرد رستوران ها، نانوایی ها و عطاری های دارند.
وی نظارت بر آب آشامیدنی را نیز از دیگر برنامه های مهم شبکه بهداشت عنوان کرد و گفت: بازرسان شبکه بهداشت شهرستان ری هر روز آب نواحی و بخش های مختلف شهرستان را نمونه برداری می کنند و از لحاظ کلر و سایر مواد شیمیایی مانند نیترات و آلودگی های میکروبی رسیدگی می کنند.
تاجیک در ادامه به راه اندازی دفاتر سلامت در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: این دفاتر درراستای اجرای سیاست ها و دستور العمل های دولت و اصلاحیه ماده 13 قانون مصوب مجلس راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه دفتر سلامت در شهرستان ری فعال است، ابراز کرد: دفاتر سلامت با هدف مشاوره دادن برای بالا بردن آگاهی، ضرر کمتر و درگیر کردن فعالان تهیه و توزیع مواد غذایی در امر بهداشت محیط راه اندازی شده اند.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.