به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان دماوند روز سه شنبه در این مراسم که با حضور ورزشکاران و مسئولان شهری و شهرستانی در شهر رودهن برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان تحصیل، تهذیب و ورزش است، بیان کرد: ورزشکاران با کسب مقامات عالی در زمینه تحصیل و همچنین تقویت تهذیب و اخلاق مداری در عرصه ورزش می توانند موفق تر باشند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، تصریح کرد: در قدیم، ورزشکاران به ویژه در ورزش های باستانی قبل از شروع ورزش، وضو می گرفتند و ورزش را یک امر مقدس می دانستند و یا به نماز اول وقت اهمیت می دادند و در ماه مبارک رمضان روزه می گرفتند و همین امر موجب شده بود تا ورزشکاران به عنوان الگویی ارزشمند در بین مردم باشند.
وی با بیان اینکه اگر ورزش گسترش یابد، سلامت در جامعه تقویت می شود، خاطرنشان کرد: افزایش بیماری ها به ویژه بیماری های خاص عامل کم تحرکی در بین جوانان است که برای جلوگیری از رشد این مهم، باید توسعه ورزش را تقویت کنیم.
امام جمعه شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه ورزش قهرمانی در جای خود ارزشمند است، عنوان کرد: دماوند با داشتن پتانسیل ها و قابلیت های خوب زمینه گسترش ورزش های همگانی و قهرمانی را دارد که این مهم نیازمند همت مسئولان است.
همچنین امید قمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در خصوص برگزاری این مراسم اظهار کرد: این اقدام برای نخستین بار در شهرستان دماوند برگزار شد و در بین آنان نیز از قهرمانان سطوح بالاتر که در استان و کشور مقام آوردند و از پیشکسوتان و روسای قبلی اداره ورزش و جوانان تجلیل شد.
وی افزود: 34 هیئت ورزشی در سطح شهرستان فعال هستند و دستاورد ما این بوده که در مسابقات آینده سازان استان تهران به منظور پشتوانه سازی المپیک 2020 ، 2024 بتوانیم استعدادهای خوب منطقه را شناسایی و پرورش دهیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: در مسابقات آینده سازان که در شرق استان تهران برگزار شد، شهرستان دماوند با 52 مدال طلا مقام اول و بعد از آن پردیس با کسب 25 مدال طلا مقام دوم را به دست آورد و نفرات اول این مسابقات را به مسابقات استانی اعزام شدند.
قمی بیان کرد: در مرحله استانی شهرستان دماوند توانست با کسب 8 طلا، 4 نقره و 4 برنز در بین 19 شهرستان و حوزه های ورزشی استان تهران با وجود امکانات محدود، مقام هفتم را به دست آورد و این در حالی است که در سال 93 و 94 شهرستان دماوند در رتبه 18 قرار داشت.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم از 225 نفر از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان و هیات های برتر شهرستان تجلیل شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.