رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی از ماندگاری 70 درصدی عوارض ناشی از سوختگی خبرداد.

به گزارش‌ایلنا، مصطفی ده‌مرده‌ای ضمن هشدار‌هایی در مورد حوادث چهارشنبه آخر سال اظهارکرد: قطع‌دست، انگشت، آسیب به چشم و صدمات وسیع‌پوستی از جمله مشکلات شایعی است که در این ایام برای حادثه‌دیدگان ایجاد می‌شود و حدود ۷۰ درصد از عوارض ناشی از سوختگی ماندگار است.
 
وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۵۰ هزار مورد سوختگی در کشور رخ می‌دهد، گفت: ۲۵ هزار مورد از این افراد در بیمارستان بستری و حدود ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.
 
این فوق تخصص جراحی پلاستیک بیان داشت: مردان از زنان در کشور بیشتر در دچار سوختگی شده و پیشگیری از این مسئله در درمان سوختگی اهمیت دارد.
 
ده‌مرده‌ای بیان داشت: اکثر افرادی که دچار سوختگی می‌شوند استطاعت مالی نداشته و این در حالی بود که درمان سوختگی نیاز به زمان طولانی و هزینه‌های بالایی نسبت به سایر بیماری‌ها دارد.
 
وی به هزینه‌های پنهان سوختگی که شامل از دست رفتن روز‌های کار، از دست دادن شغل و گرفتاری‌های خانوادگی است، اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت سوختگی در ایران بسیار اسفناک است و این در حالی بوده که سوختگی قابل پیشگیری است.
 
رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری عنوان کرد: متاسفانه از نظر فرهنگی و آموزش دچار مشکلات جدی در این زمینه هستیم و باید توجه داشت که علیرغم که با وجود اقدامات درمانی برای بیماران سوخته، میزان مرگ و میر بسیار بالاتراز متوسط جهانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.