به گزارش روزیکشنبه خبرنگار ایرنا، مازیار ناظمی در مراسم تجلیل از مدال آوران شمال غرب پایتخت در مسابقات آینده سازان استان تهران که در مجموعه پردیسان غرب تهران برگزار شد، اظهار کرد: تهران همیشه جایگاه ویژه ای در ورزش کشور داشته و مدال های ارزشمندی راکسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه تهران به لحاظ سرانه ورزشی جایگاه سی ام کشوررا به خود اختصاص داده است گفت: استانهای تهران و البرز با توجه به اینکه بیشترین مدال آوری و جمعیت را دارند ولی به لحاظ سرانه ورزشی از فقیر ترین نقاط کشورمی باشند.
رئیس مرکز ارتباطات وزارت ورزش به درپیش بودن بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا اشاره کردو گفت: این وزارتخانه برنامه مدونی را برای کسب مدال های ارزشمند ورزشکاران تهران و سایر نقاط کشور در نظر گرفته است.

*عدم توجه به ورزش خستگی و کوتاهی عمر را در جامعه در پی دارد
معاون استاندار و فرماندار تهران نیز در این مراسم گفت: بسیاری از مشکلات جامعه را می توان با ورزش و امکانات ورزشی قابل دسترس جبران کرد.
عیسی فرهادی ادامه داد: بسیاری از امراض وبیماری ها به علت عدم تحرک جسمی، عدم علاقه مردم به ورزش بوجود می آید و این امر زمینه خستگی و کوتاهی عمر را شهروندان می شود.
وی افزود: با توجه به جمعیت 10 میلیونی تهران می بایست روزانه شاهد فعالیت این میزان از شهروندان درفعالیت های بدنی و پیاده روی در سطح جامعه باشیم.
فرهادی اظهار کرد: ورزش می تواند شکوفایی و سلامت جسمی را برای جامعه به ارمغان آورد.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه مسابقات آینده سازان باعث کشف استعداد ها و توسعه ورزش استان شده است افزود: دومین دوره مسابقات ورزشی استان در قالب 7هزار ورزشکار نوجوان و جوان در 34 رشته مردان و 27 رشته زنان از مرداد ماه امسال آغاز شده بود.
رضا گلمحمدی اظهار کرد: این مسابقات ورزشی در چهار منطقه شهرستان های شمال، شرق،غرب، جنوب و حوزه های تهران (شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب، جنوب شرق، ری و شمیرانات)ادامه یافت.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین ملاک در این دوره ترویج ورزش قهرمانی در نقاط کم برخوردار و محروم و کشف استعداد های برتر استان بود، گفت: ورزشکاران شاخص در این مسابقات شناسایی و به پایگاه قهرمانی استان( مجموعه ورزشی تختی) و فدراسیون های ورزشی معرفی خواهند شد.
گلمحمدی با بیان اینکه ملاک ارزیابی مدیران هیات ها و ادارات ورزشی استان پس از این مسابقات مشخص می شود گفت: هیاتها که در ارزیابی فدراسیون ها جایگاه پنجم و بیشتر را در کشور کسب کنند از سمت خود برکنار می شوند.
وی بااشاره به اینکه نتیجه این مسابقات نیز در ماندگاری سمتهای مدیران شهرستانی تاثیر به سزایی خواهد داشت گفت: در سال 97 شاهد حضور مدیران جدید در راس هیاتها و ادارات ورزشی استان خواهیم بود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/ 7274 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.