به گزارش ایرنا، مهرداد زنگنه فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد از شهروندان از سرای محلات، مراکز تجاری و دیگر مراکزعمومی از ابتدای سال تاکنون به صورت چهره به چهره از آموزش های تفکیک پسماند بهره مند شدند.
وی ادامه داد : بخشی از این آموزش ها به منظور تفهیم هر چه بیشتر و فرهنگ سازی در تفکیک پسماند از سنین دبستان با حضور گروه های نمایش و برگزاری مسابقات و بازی در مدارس و پیش دبستانی های شرافتی، فردوسی، کیهانی، شکوفه های امید و اندرزگو برگزار شده است.
وی با اشاره به ادامه روند آموزش مستمر جهت بهبود سیستم تفکیک پسماند از مبدأ، افزود : در این خصوص کارشناسان اداره مدیریت پسماند به آموزش بانوان درکلینیک گل و گیاه، رابطین بهداشت در مراکز بهداشتی، ساکنین مجتمع ها، بروشور آموزشی و کیسه های مخصوص پسماند را توزیع کردند.
معاون شهردار منطقه 19 با اشاره به برگزاری جشنواره بهترین ها از دوریختنی ها، بیان کرد: این جشنواره به منظور ترویج شهروندان به استفاده مفید از مواد خشک دوریختنی ها با استقبال دانش آموزان و اولیای آنها در دبستان شرافتی و در اطراف غرفه نیایش و بعثت برگزار شد ضمن اینکه در حاشیه این جشنواره نمایشگاه نقاشی دانش آموزان با موضوع استفاده مفید و موثر از طلای کثیف (زباله خشک) نیز برگزارشد .
وی ادامه داد: با توجه به تراکم بالای مراکز خرید در خیابان های کلهر، احد ، احسانی و بدر، آموزش تفکیک پسماند به مالکان و فروشندگان این مراکز با مراجعه حضوری و آموزش چهره به چهره به همراه توزیع کتابچه و بروشور آموزشی به طور مستمر انجام و زباله های خشک و قابل بازیافت این مراکز روزانه توسط خودروهای ملودی جمع آوری و به ایستگاه بازیافت منطقه انتقال می یابد.
منطقه 19 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این منطقه ب‍‍ا وس‍‍عت‍‍ی برابر 92 کی‍لومت‍ر مرب‍‍ع دارای پنج ن‍‍احی‍ه و 14 مح‍له است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.