به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر شنبه در همایش معرفی سامانه دادور با ابراز تاسف از اینکه اهداف استان تهران در سالجاری برای ایجاد اشتغال تکلیفی تامین نشده است افزود: مدیران استان باید تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاری انجام دهند تا به اهداف مورد نظر برسیم.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری نیازمند مطالعه کارشناسی برای رفع کمبودها و نیازها است افزود: همه باید تلاش کنیم تا سرمایه گذاری و کارآفرینی تشویش شده و با در نظر گرفتن جاذبه ها و کشش های منطقه ای این امر تحقق یابد.
مقیمی گفت: سرمایه انسانی در تحقق سرمایه گذاری اهمیت زیادی دارد و باید تلاش کنیم تا همه مولفه های مرتبط با ماندگاری و حداکثر رسانی کیفیت و کمیت خدمات این سرمایه به ثمر برسد.
وی گفت: مدیران باید با روی گشاده از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران استقبال کنند و با دلگرمی دادن به آنان این حس را در سرمایه گذار ایجاد کنند که سرمایه گذاری در استان تهران سود آور و آسان است و نگرانی را از وی دور کنند و وی را مایوس و دلزده نکنند.
مقیمی گفت: سرمایه گذار به صرف و خواب سرمایه خود توجه دارد و کندی اقدامات مسئولان به ضرر اقتصادی منجر شده و رغبت وی را به سرمایه گذاری کاهش می دهد.
وی گفت: اگر سرمایه گذار احساس کند که کندی امور صرفه اقتصادی را کاهش داده و به ضرر منجر می شود، از این اقدام منصرف می شود و اقدامات مسئولان اعم از اقدامات روانی و اجرایی در این حس نقش موثری ایفا می کند.
مقیمی گفت: اگر یک سرمایه گذار در یک منطقه استان تهران به نتیجه نرسیده و شکست بخورد حس بدی را به همه سرمایه گذاران منتقل کرده و آنان نیز سرنوشت این سرمایه گذار را سرلوحه کار خود قرار داده و فراری می شوند.
وی از کندی بانک ها در زمینه سازی و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خرد و کلان انتقاد کرد و افزود: ففط 10 درصد طرح های ارسال شده به بانک ها به ارائه تسهیلات منجر شده است و این برای استان تهران به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
مقیمی بر نقش آموزش کارشناسان در تسهیل و تسریع سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: کارشناس آموزش دیده به اهمیت و حساسیت کار خود واقف است و این گام بزرگی برای افزایش سرمایه گذاری است.
وی گفت: بانک ها همانطور که طرح های میلیاردی را تامین اعتبار می کنند به طرح های خرد مثل ایجاد کارگاه برای زنان سرپرست خانوار نیز باید اهمیت داده و این طرح را بی ارزش ندانند.
مقیمی گفت: مدیران استان نباید منافع بلند مدت استان را فدای منافع کوتاه مدت و مقطعی کنند و بدانند یک گام کوچک نیز یک آسیب را کاهش داده و جامعه را از مشکلات می رهاند.
در این همایش که با حضور حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی در محل استانداری تهران برگزار شد؛ استقرار سامانه 'دادور' به عنوان سامانه ای برای ایجاد سهولت اقدام متقاضیان صدور مجوز کسب و کار در راستای دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات معرفی شد.
سامانه مجوز کسب و کار (سام)، سامانه دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات (دادور)، پایگاه اطلاع رسانی مجوزها(نما) و مرکز فوریت های محیط کسب و کار (یاور) است.
این همایش با محوریت وزارت اقتصاد و دارایی و همکاری مرکز ملی پایش محیط کسب و کار در دو مرحله صبح و عصر با حضور مدیران دستگاه های استان و شهرستان های تهران برگزار شد.
تهرام/7243/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.