به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام اکبر زوبین روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف که در محل اداره تبلیغات اسلامی ورایمن برگزارشد گفت: مراسم اعتکاف تأثیر به سزایی در رشد معنویت جامعه ایفا می کند و باید شرایط و امکانات را به گونه ای رقم زد تا همه عاشقان و دوستداران این فرهنگ بتوانند در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.
وی گفت: شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف برای پاکسازی روح و جان خود سه شبانه روز را در مساجد به عبادت می پردازند و پس از پایان این زمان می توانند با حضور در بین مردم ، روحیه معنوی و مذهبی را در جامعه ترویج دهند.
زوبین اظهار داشت: اعتکاف خودسازی درونی است و روح انسانها را صیقل می دهد و باید حضور در این مراسم معنوی که گام موثری در توسعه فرهنگ دینی به شمار می رود در بین افراد مختلف جامعه نهادینه شود.
وی با اشاره به این که سال گذشته 32 مسجد پذیرای معتکفین بود افزود: بیش از 3 هزار نفر از برادران و خواهران شهرستان ورامین در مراسم اعتکاف سال گذشته شرکت کرده بودند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین اظهار کرد: همزمان با این ایام ، برنامه هایی نظیر سخنرانی دینی، پاسخگویی به شبهات دینی معتکفین، نشست های گفتمان دینی، مشاوره، دعا و مناجات، زلال قرآن در اعتکاف و حلقه های معرفت برگزار می شود.
آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم ماه رجب آغاز و تا پانزدهم برگزار می شود و طی آن معتکفین به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می پردازند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.