دیدار و گفت وگوی سفیر اتریش درتهران به همراه قائم مقام استاندار و اعضای هیات اقتصادی ایالت اتریش علیا با استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان تهران صبح امروز در ساختمان استانداری برگزار شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی استاندار تهران دراین دیدار افزود: روابط اقتصادی ایران و اتریش پس از توافق برجام در شرایط بهتری قرار گرفته و زمینه و ظرفیت مناسب برای توسعه همکاری های دوجانبه در بخش های اقتصادی، کشاورزی، زیست محیطی و فرهنگی میان تهران به عنوان پایتخت ایران کشور و ایالت اتریش علیا وجود دارد.
استاندار تهران با اشاره به امکان سرمایه گذاری مشترک میان تهران و ایالت اتریش علیا، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و صنایع های تک در استان را به عنوان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در استان تهران و ایجاد دفتر سرمایه گذاری مشترک تهران و بخش بازرگانی ایالت اتریش علیا عنوان کرد.
وی افزود: اتریش در صنعت پسماند خانگی نیز فعالیت خوبی دارد و با توجه به ظرفیت استان تهران در این بخش می توان کار مشترکی در ساماندهی پسماندهای شهری میان دو طرف انجام داد.
‎استاندار تهران همچنین از انعقاد 2 قرارداد با شرکت های اتریشی برای ساخت بیمارستان در این استان خبر داد و گفت: امیدواریم موانع ومشکلات سرمایه گذاری میان دو کشور به زودی رفع شود.
اشتروگل قائم مقام استاندار ایالت اتریش علیا نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه روابط ایران و اتریش در بخش های اقتصادی و سیاسی دارای سابقه دیرینه است، گفت: امروز فرصت مغتنمی برای برد - برد دو کشور برای همکاری و توسعه روابط فراهم شده است.
وی افزود: ایالت اتریش علیا یک قطب صنعتی و از نظر صادرات قوی ترین ایالت اتریش است و ایران برای اتریش علیا شریک بسیار قابل اطمینانی است.
وی افزود: توسعه روابط اتریش علیا با تهران در راستای انجام وظیفه ناشی از توافق برجام است و قراردادهای مهمی با شرکت های خودروسازی ایران تاکنون منعقد شده است.
اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران نیز با بیان اینکه ایران و اتریش همواره در طول سال های مختلف روابط خوبی داشته اند، گفت: علاقه داریم توانایی های ایران و اتریش در بخش های دانش، شیوه های آموزشی و فناوری نیز به اشتراک گذاشته شود.
وی افزود: پیش از سفر رییس جمهوری ایران به اتریش، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در اتریش به منظور افزایش تعامل دو کشور برگزار خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.