به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پنجمین همایش تجلیل از 56 واحد خدماتی و تولیدی استان در بخش حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: در پنجمین سال این همایش از 56 واحد خدماتی و تولیدی نمونه استان تهران تقدیر می شود.
یدالله صادقی هدف از برگزاری این همایش را گسترش و نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان ، افزایش انگیزه در تولید کنندگان و مصرف کنندگان و ترغیب بنگاههای اقتصادی در جهت ارائه کالاو خدمات و گسترش فضای رقابتی سالم اعلام کرد.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی برای برگزاری پنجمین همایش از آبان ماه سالجاری شروع و ثبت نام از بنگاه های اقتصادی بنا به درخواست خود آنها در محل دبیرخانه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام و در کمیته های کارشناسی و فنی صلاحیت شرکت کنندگان مورد تائید قرارگرفت.
صادقی خاطرنشان کرد: از مجموع 154 پرونده تشکیل شده در نهایت توسط کمیته فنی با حضور دستگاههای متولی مثل استاندارد، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و نهادهای تخصصی استانی 56 واحد نمونه معرفی شدند.

** 17 هزار واحد صنعتی در استان تهران فعال است
در ادامه این همایش معاون امور اقتصادی استانداری تهران در سخنانی اظهار کرد: استان تهران دارای حدود 17 هزار واحد صنعتی متوسط و بزرگ است.
محمد امامی امین با اشاره به وجود 36 شهرک صنعتی در استان تهران افزود: با توجه به فعالیت مناسب شهرک های صنعتی ، سهم این شهرک های در بازارهای بین المللی ناچیز است.
وی ادامه داد: به منظور حضور در بازارهای بین المللی باید به حقوق مصرف کنندگان احترام گذاشت و در ادامه با افزایش کیفیت کالاها می توانیم در بازارهای بین المللی حضوری فعال داشته باشیم.
همچنین در این همایش رئیس خانه صنعت استان تهران نیز در سخنانی افزود: راه نجات صنعت و تولید کشور و همچنین راه عبور از گردنه پر فراز و نشیب مشکلات تولیدی کشور بدست آوردن اعتماد مصرف کنندگان است.
محمد رضا مرتضوی گفت: تولید کنندگان و مصرف کنندگان به یک فضای آرام جامعه نیازمند هستند تا تولید کننده بدون دغدغه به کار تولیدی خود بپردازد.
در این مراسم از 56 واحد تولیدی و خدماتی منتخب استان تهران که حقوق مصرف کنندگان را رعایت کرده اند با ارائه تندیس و گواهینامه تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
هدف از برگزاری این همایش، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان، ایجاد و تثبیت ونهادینه کردن ساختار رقابتی سالم و تشویق فعالیت های بنگاه های اقتصادی در جهت حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از تولیدکنندگان منتخب عنوان شده است.
قیمت، کیفیت، توزیع، خدمات قبل و پس از فروش ، اطلاع رسانی و کسب رضایت مشتری از شاخص های انتخاب واحدهای نمونه است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7243/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.