مهرداد پورفتحی روز دوشنبه درحاشیه جشنواره جابربن حیان در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح جابر یک پروژه علمی مخصوص دانش آموزان ابتدایی است و با توجه به اینکه این طرح هشت سال است که در کشور اجرا می شود، طی سال های قبل تنها مشارکت حدود 40 درصد مدارس را داشتیم ولی امسال همه مدارس ابتدایی شهرستان حتی دورافتاده ترین مدارس در این طرح شرکت می کنند.
وی طرح هایی این دوره از جشنواره را شامل طراحی، ساخت و آزمایش دانست و گفت: پایه های سوم و چهارم دبستان در زمینه آزمایش های علمی و پایه های پنجم و ششم در زمینه طراحی و ساخت شرکت می کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه شعار این جشنواره «من یک برنده ام چون یک پروژه دارم» می باشد، اضافه کرد: دانش آموزان شرکت کننده، منتخب مدارس بود و این طرح در تمامی مدارس اجرا می شود که از هر 5 طرح یک طرح به جشنواره راه می یابد.
پورفتحی با بیان اینکه 30 درصد طرح ها مربوط به دانش آموزان روستایی است، گفت: دانش آموزان از محفوظات محوری باید به سمت پروژه و پژوهش محوری تشویق شوند و از سنین نوجوانی بیاموزند که تمام طرح ها به صورت پژوهشی باشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که در این زمینه انجام شده، شناسنامه دار کردن طرح ها است و تمام ایده های دانش آموزان در پرونده تحصیلی آنان ثبت خواهد شد.
وی در خصوص راهیابی طرح های دانش آموزان به مراحل استانی و کشوری عنوان کرد: تعداد زیادی از طرح ها در سال گذشته به مرحله استانی راه یافت و همچنین طرح کشوری نیز داشتیم و می توان گفت شهرستان دماوند در طرح جابر بن حیان عملکرد بسیار خوبی داشته است.
این مقام مسئول در ارتباط با تعداد طرح های شرکت داده شده در این جشنواره بیان کرد: در این جشنواره 190 طرح منتخب از دانش آموزان 40 مدرسه مقطع ابتدایی شهرستان وجود دارد ولی با توجه به اینکه کل طرح های مدارس 800 طرح بود، به دلیل محدودیت تنها 5 طرح برتر هر مدرسه در این جشنواره شرکت کردند و از بین 190 طرح، 30 طرح داوری خواهد شد.
لازم به ذکر است از 40 مدرسه شرکت کننده در این جشنواره با حضور مسئولان شهری و شهرستانی تقدیر شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.