به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح زوج و فرد نیز در سال آینده افزود: قرار نیست طرح زوج و فرد جزو طرح جدید ترافیکی باشد چرا که در طرحی که در صحن شورای شهر به تصویب رسیده این موضوع عنوان نشده است.
به گفته وی، طرح جدید ترافیکی نیز تنها با آماده شدن زیرساخت‌ها در سال آینده اجرا می‌شود.

* افزایش ساعت کار صنوف در ایام پایان سال تا ساعت یک بامداد
رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روزهای پایان سال و افزایش حضور مردم در مراکز خرید و فروش گفت: به درخواست اتاق اصناف ساعت کار و فعالیت صنوف تهران در این مدت(15 روز آخر سال) تا ساعت یک بامداد افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه این موضوع شامل حال طلافروشی ها نمی شود، افزود: آنها تنها یک ساعت بیشتر از ساعات روزهای معمول مجوز فعالیت دارند.

*افزایش 30 درصدی ترافیک در ایام پایان سال
وی همچنین پیرامون مسائل ترافیکی در ایام منتهی به تعطیلات سال نو اظهار کرد: در حال‌حاضر شاهد ترافیک سنگین در بعدازظهرها هستیم و برآوردها نشان می‌دهد که در ساعات بعد از ظهر ترافیک تقریبا 30درصد افزایش پیدا می‌کند.
سردار رحیمی با بیان اینکه تلاش می شود که در کمترین زمان وضعیت ترافیکی بهبود یابد، افزود: در این راستا 3 هزار نیرو برای بهبود وضعیت ترافیک شهر به پلیس راهور طی 2 ماه گذشته اضافه شد.
وی با اشاره به مهم‌ترین علل ترافیک در پایتخت اضافه کرد: خرابی‌ خودروها از اساسی‌ترین علل تشدیدکننده ترافیک در تهران است و تصادفات، مراسمات مختلف که قالبا ملی هستند، نشست آسفالت و بارش برف و باران از جمله مواردی است که باعث ترافیک در پایتخت می‌شود.
به گفته رئیس پلیس پایتخت، میزان خودروهای موجود در تهران پنج برابر بیش از حجم ظرفیت معابر شهر است.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور در ایام پایان سال از ساعت 2 بعدازظهر به صورت آماده‌باش 70درصدی برای ارائه خدمات در مراکز پرتردد به طور ویژه حضور دارند، گفت: بحث‌های انضباطی و ترافیکی و امنیتی به صورت ویژه اجرایی می‌شود و تعدادی از ماموران پلیس آگاهی با لباس شخصی در مکان‌های عمومی برای بحث کنترل سرقت حضور پیدا می‌کنند.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برنامه‌های پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخر سال تصریح کرد: برنامه‌های مفصلی برای این دو روز از سوی پلیس در راهور و همچنین انتظامی در نظر گرفته شده و همکارانم آماده ارائه خدمات به افرادی که قصد برگزاری مراسم‌هایی دارند هستند و به صورت ویژه برای رفتن به بهشت‌زهرا نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

* کشف 9 انبار مواد محترقه خطرناک در تهران
سردار رحیمی با اشاره به برنامه‌های پلیس برای چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: تمام مراکز عمده موادی که می‌توانند به مواد محترقه مرتبط باشند تحت پوشش پلیس هستند و به تمام واحدهای صنفی اعلام کردیم که اگر اقدام به فروش مواد محترقه به خصوص غیراستاندارد کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه‌رو خواهند بود و با هماهنگی پلیس اماکن به طور حتم پلمپ خواهند شد.
وی ادامه داد: در روز سه شنبه آخر سال(آئین چهارشنبه سوری) ماموران پلیس در پایتخت از ساعت 3 بعدازظهر به بعد به حالت آماده‌باش کامل خواهند بود.
وی همچنین به افرادی که قصد قانون‌شکنی در سه‌شنبه آخر سال را دارند هشدار داد: اگر این افراد دست به اقدامات خارج از عرف بزنند با توجه به ابلاغیه‌های صورت گرفته به شدت با خودروی آنها برخورد خواهد شد و تا پایان تعطیلات نیز خودروی متخلفان در پارکینگ خواهد ماند.
به گفته رئیس پلیس پایتخت، طی روزهای گذشته 9 انبار بزرگ مواد محترقه کشف شده و کار پلیس کماکان برای شناسایی و کشف این انبارها ادامه دارد.

* دستگیری 5 مامور قلابی پلیس راهور
سردار رحیمی از شناسایی و دستگیری 5 نفر که طی 6 ماه گذشته در لباس پلیس راهور از مردم اخاذی می‌کردند، خبرداد و گفت: بازرسی پلیس راهور آنها را شناسایی و دستگیر کرده و آخرین مورد آن امروز بوده است.
وی با بیان اینکه 20 روزی است که برخی از ماموران پلیس با لباس‌های شخصی در کنار سایر همکاران فعالیت می‌کنند، گفت: اگر کسی دچار شبهه شد، بلافاصله از ماموران کارت بخواهند و سپس به او اعتماد کنند.

* رانندگان قانون‌مدار به جام‌جهانی فوتبال می‌روند
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه رانندگان قانون‌مدار به جام‌جهانی خواهند رفت، تصریح کرد: با هماهنگی که با بانک ملی انجام شده، رانندگان قانون‌مدار طی مراسمی انتخاب و با هزینه پلیس و بانک ملی به جام‌جهانی خواهند رفت.
وی با اشاره به حضور دستفروش‌ها در خیابان، به مناسبت ایام پایانی سال توضیح داد: با هماهنگی یگان انتظامی در نقاطی که مشکل ترافیکی و امنیتی نباشد، با تایید همکارانم در شهرداری هماهنگی‌های لازم برای حضور افراد در سطح شهر انجام شده، اما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که آنها اجازه حضور در سواره‌روها را ندارند.
رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: هرگونه اسباب‌کشی و جابه‌جایی وسایل منزل در تمام طول نوروز در تهران جز با مجوز کلانتری ممنوع است و اگر کسی نیاز به جابه‌جایی دارد، حتما باید به کلانتری مراجعه کند، در غیر این صورت ابلاغ شده که با هرگونه جابه‌جایی برخورد صورت گیرد.

* پارک خودرو در تهران معضل ترافیکی
وی درباره نبود پارکینگ در اطراف مراکز خرید و مشکل پارک خودروها گفت: یکی از معضلات تهران بحث پارک خودروها است و ما در آن دچار مشکل هستیم و من تاکید می‌کنم و از سردار مهماندار می‌خواهم که در این زمینه با مردم کمال همکاری را داشته باشند، اما بحث پارکینگ در سطح شهر تهران معضلی جدی است و مسئولین ذیربط در شهرداری باید برخورد کنند. بیان این نکته مهم است که بحث جمع‌آوری سرویس‌های ادارات یک اشتباه بزرگ بود. با جمع‌ کردن یک سرویس حداقل 30 خودرو را به ترافیک تهران اضافه کرده‌ایم و به منظور کاهش ترافیک در پایتخت باید این سرویس‌ها دوباره احیا شود.
سردار رحیمی تاکید کرد که در ایام نوروز به دلیل خالی شدن منازل بحث سرقت از منزل بیشتر می‌شود و پس از آن یکی از موارد حائز اهمیت سرقت خودروهاست، بنابراین لازم است شهروندان اصول ایمنی را در این ایام بیشتر رعایت کنند.

* ساعات طرح های ترافیکی تهران در ایام پایان سال تغییری نمی کند
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این نشست خبری درباره اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای باقیمانده از سال گفت: این موضوع طبق روال اجرا خواهد شد و هرگونه تغییر در آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی درباره اینکه نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز نیز اظهار کرد: به نظر می رسد در مورد این 2 طرح در ایام نوروز همان تصمیمی که در سال‌های قبل اتخاذ می‌شد، لحاظ شود اما به هر حال اعلام قطعی این موضوع نیاز به هماهنگی داشته و به زودی اعلام می‌شود.
سردار مهماندار درباره ممنوعیت تردد کامیون‌ها در تهران نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کامیون‌ها از ساعت 6 صبح تا 22 شب اجازه تردد در معابر را ندارند و علاوه بر آن اگر کامیونی فاقد معاینه فنی بوده، ‌دودزا باشد یا در سن فرسودگی قرار گرفته باشد حتی در ساعات مجاز نیز اجازه تردد در معابر تهران را ندارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.