به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روزدوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری و کاشت نهال میوه در شهر قیامدشت گفت: امروز که پس از 30 سال قیامدشت به شهر ارتقاء یافت مدیریت شهری آن باید در پیرایش محیطی، رفع نواقص مدیریتی، اصلاح هندسی معابر شهری، ساماندهی واحدهای مسکونی و نوسازی بافت فرسوده اقدامات اساسی انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز قیامدشت پایین تر از استاندارد کشوراست، اظهار کرد: شهرداری قیامدشت باید با تعامل سازنده با اداره منابع طبیعی اراضی شمالی این شهر را در اختیار گیرد و یک پارک جنگلی در خور مردم این شهر را بنا کند.
جمالی پور با تاکید بر اینکه در سال 97 باید یک پارک بانوان در قیامدشت تاسیس شود، یادآور شد: سال هاست مردم و بخصوص بانوان این شهر حاشیه ای تهران محروم مانده اند و امروز لازم است تا مدیریت شهری برای این قشر خدمات ارزنده ای ارائه کند.
وی در ادامه فرهنگ درختکاری را یکی از سنت های حسنه اسلامی عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) اولین کسی بود که سنت درختکاری، ایجاد باغ و توسعه فضای سبز را در جامعه پیاده کرد و از همین رو بر همه ما واجب است تا این سنت حسنه را در جامعه توسعه دهیم.
جمالی پور گرمای زمین و کم آبی های اخیر در کشور را حاصل تخریب جنگل ها و قطع درختان دانست و گفت: امروز بر همه ما واجب است که در جهت احیای محیط زیست برای رفاه خود و زیست مناسب حداقل یک درخت را در روز درختکاری غرس کنیم.
مراسم گرامیداشت هفته درختکاری و کاشت نهال میوه در شهر قیامدشت امروز(دوشنبه) با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام امیری امام جمعه، بابایی بخشدار و ترکاشوند شهردار قیامدشت در بوستان آزادی این شهر برگزار شد.
در ایران، از 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.