به گزارش ایرنا احمد تواهن یکشنبه در دوازدهمین کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: براساس تفاهمنامه ای که شب گذشته میان استانداری تهران، شرکت شهرهای جدید و راه آهن منعقد شد، قطار شهری در شهرستانهای قدس، ملارد و شهریار اجرا می شود.
جانشین استاندار تهران در کارگروه کاهش آلودگی هوا افزود: این تفاهمنامه در راستای مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران و کاهش تردد خودروها انجام شده است.
به گفته وی، روزانه 650 تا 700 هزار خودرو به تهران تردد می کنند که بیش از 200 هزار خودرو مربوط به این سه شهرستان است که بار آلایندگی بالایی در تهران ایجاد می کنند.
تواهن همچنین توسعه زیرساخت های الکترونیکی و افزایش پهنای باند را از سیاست های دولت تدبیر و امید در کشور دانست و افزود: این مساله در دستور کار استانداری تهران است.
وی در ادامه تاکید کرد: موافقتنامه هزینه ای دستگاه های اجرایی در سال آینده به گونه ای تنظیم می شود که استانداردهای حمل و نقل مطابق با قانون هوای پاک و مصوبات کارگروه کاهش هوای تهران باشد.
معاون استاندار تهران اضافه کرد: این موافقتنامه ها به نوعی ضمانت اجرایی برای رعایت استانداردها به ویژه در موتورخانه ها و سرویس های ایاب و ذهاب خواهد بود.
وی با اشاره به طرح استانداردسازی موتورخانه های ادارات دولتی گفت: از 300 موتورخانه دستگاه های دولتی که دراین طرح قرار دارند تا کنون 96 موتورخانه ممیزی شده که تا سه ماه آینده استاندارد می شود و مابقی نیز ظرف سه ماه آینده ممیزی می شود.
تواهن با اشاره به گزارش سازمان زمین شناسی درباره فعال شدن کانون های گرد و خاک در جنوب تهران، دستور تشکیل کارگروه مقابله با گرد و غبار را در تهران را صادر کرد.
در این نشست شرکت سیمان تهران برای استفاده از سوخت مشتق از زباله (RDF) و جایگزینی آن به جای سوخت فعلی، استفاده از نخاله های ساختمانی به عنوان مواد اولیه و امحای پسماندهای عفونی و بیمارستانی تهران در کوره های کارخانه سیمان اعلام آمادگی کرد. تواهن در این باره گفت: پیشنهاد شرکت سیمان در کارگروه پسماند طرح و بررسی می شود.

*توسعه مشاغل ارتباطاتی
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست خواستار اجرایی شدن قانون مدیریت پسماند و آیین نامه های اجرایی آن در زمینه انتشار آلایندگی از واحدهای صنعتی و صنفی و قیمت گذاری آن شد و گفت: با توجه به اهمیت تهران این مساله قرار است که این طرح به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شود.
شهرام عدالتی با اشاره به لزوم تحولات شهری از منظر هوشمندسازی شهری، شهر الکترونیک و آینده نگاری تهران افزود: یکی از تاکیدات برنامه توسعه ششم بر توسعه مشاغل مرتبط با حوزه الکترونیک و ارتباطات است به طوری که باید بیشترین سهم رشد اشتغال در سال 1396 تا 1400 مربوط به بخش ارتباطات باشد و بر این اساس در حالی که نرخ رشد سالانه اشتغال 8 درصد بوده اما در حوزه ارتباطات 16 درصد خواهد بود.
به گفته وی، در سال 97 ایجاد 100 هزار شغل در حوزه ارتباطات پیش بینی شده که تهران بیشترین سهم را دارد.
مدیرکل استاندارد استان تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: موتورخانه های ادارات دولتی فاقد استاندارد لازم است.
محمودرضا طاهری با اشاره به افزایش 3.3 درصدی مصرف انرژی سالانه افزود: سرانه مصرف گاز در کشور 27 مترمکعب است، این در حالیست که در کشورهای اروپایی اقلیم سردتر سرانه مصرف 7 متر مکعب است.
وی اضافه کرد: آمارهای رسمی وجود 275 هزار موتورخانه و آمارهای غیررسمی فعالیت یک میلیون موتورخانه را در کشور نشان می دهد که این واحدها سالانه 10 میلیارد مترمکعب گاز مصرف می کند که به دنبال آن آلودگی و گاز سمی تولید می شود.
طاهری گفت: 300 موتورخانه در طرح استانداردسازی موتورخانه های دستگاه های دولتی قرار دارد که تا کنون 96 واحد ممیزی شده است.

تهرام/ 9754//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.