سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در جمع خبرنگاران افزود: دولت نباید در زمینه سرمایه گذاری ورود کند.
وی با اشاره به استخدام 20 هزار نفر در روزهای آینده توسط یکی از استارت آپ ها خاطرنشان کرد: باید محیط کسب و کار به گونه ای باشد که استارت آپ های اینچنینی به راحتی بتوانند در شهر تهران فعالیت کنند.
ستاری با بیان اینکه باید خلاقیت و نوآوری پیاده سازی شود گفت: بیش از سه هزار و 400 شرکت دانش بنیان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه باید محیط های کسب و کار نرم افزاری شود تصریح کرد: تا چهار سال گذشته هیچکس راجع به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان صحبتی نمی کرد اما امروز این موضوع به طور جدی مورد توجه قرار دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین درافتتاحیه همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در برج میلاد گفت: تفکر استخدامی کشنده روحیه خلاقیت است
ستاری از کسانی که تنها به فکر استخدام در مراکز دولتی هستند انتقاد کرد و این نوع تفکر را کشنده روحیه خلاقیت در کشور دانست.
وی افزود: نفت و وابستگی به آن ذهن ها را آلوده کرده است که باید برای رهایی از آن به سمت خلاقیت پروری رفت.
ستاری بر ایجاد زیست بوم شهر هوشمند تاکید کرد و پیاده سازی آن در شهری مانند تهران را عامل کاهش مشکلات دانست.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فراهم بودن پایه های زیست بوم شهر هوشمند خبر داد وتصریح کرد: ضعف بزرگ فعلی را محیط کسب و کار است و باید برای رفع آن تلاش کرد.
ستاری توسعه زیست بوم شهر هوشمند را مبتنی بر وام ندانست و خواستارایجاد فرهنگ سرمایه گذاری در کشور شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور غیر بومی بودن دانشگاه و صنعت را عامل ایجاد اشتغال خلاصه شده در استخدام برشمرد و گفت: اکنون استخدام دولت شدن آرزوی جوانان است که سبب شده خلاقیت از بین برود.
ستاری عنوان کرد: مفهوم آموزش در شهر هوشمند تغییر خواهد کرد و در این شهر انسان هر لحظه در حال یاد گیری خواهد بود.
وی گفت: لازم است در شهر هوشمند همه شهر تبدیل به پارک علم و فناوری شود که معاونت علمی و فناوری آماده همکاری با شهرداری تهران در این زمینه است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه دانشگاه دیگر محدود به دیوار نخواهد بود، گفت: باید دانشگاه تبدیل به جزیی از مبلمان شهری شود تا خلاقیت شکل بگیرد.
ستاری بر ضرورت توسعه شتاب دهنده ها تاکید کرد و از ظهور نسل جدیدی در کشور خبر داد که مبتنی بر خلاقیت بومی است.
وی اتکا به پول نفت و توسعه نامتوازن صنعت در استان اصفهان را عامل نابودی این شهر دانست و گفت: اکنون استان اصفهان از بیکاری زیاد رنج می برد که عامل توسعه نامتوازن است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9353/2078 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.