به گزارش ایرنا، حاتم شاه‌ کرمی روز شنبه در همایش دهیاران استان تهران در تالار شیخ صدوق شهرری افزود: سامانه ملی رصد اشتغال از سال 90 توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور نظارت مستمر، مستقیم و مؤثر بر فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: از تمام طرح های ثبت شده در سامانه رصد یک هزار و 212 طرح مربوط به اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر استان تهران است.
وی تصریح کرد: طرح های ثبت شده در سامانه رصد ظرف مدت یک هفته تا 10 روز در کارگروه های تخصصی شهرستان و استان بررسی می شود و سپس به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی می شود.
وی بیان کرد: برخی طرح های سال 96 هنوز در کارگروه های تخصصی بررسی نشده اند که تمامی آنها تا آخر خرداد ماه بررسی و به بانک ها معرفی می شوند.
شاه کرمی ادامه داد: 570 میلیارد ریال به چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه و تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرین پرداخت شده است که پس از بررسی فنی طرح ها ظرف 10 روز در بانک ها باید تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.
وی میزان سود تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار چهار تا شش درصد و سود تسهیلات برای سرمایه در گردش را 10 درصد اعلام کرد و یادآورشد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جلوگیری از هرگونه انحراف در پرداخت تسهیلات رشته های پر اشتغال و مزیت دار را در سامانه تعریف کرده است.
همایش دهیاران استان تهران با حضور استاندار تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری، دهیاران و دیگر مسئولان این استان در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.