به گزارش ایرنا، یدالله سبوحی روز پنجشنبه در آئین آغاز افتتاح موسسه نوآوران و باشگاه کشاورزی و معرفی نخبگان شهرستان ورامین افزود: 50 درصد از درآمد ارزی کشور از صادرات خام محصولاتی نظیر نفت و گاز طبیعی و مشتقات آن نظیر پتروشیمی تامین می شود.
وی اظهار کرد: صادرات انرژی سهمی بسیار گسترده در بودجه کشور دارند که این امر پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد.
به گفته سبوحی، امروز ما از منابعی که خداوند به ما ارزانی کرده به عنوان حق مالکیت استفاده می کنیم و دولت ها بجای آنکه درآمد را از طریق ایجاد کار تامین کنند، پول فروش انرژی را در جامعه توزیع می کنند.
وی گفت: مهمترین چالش کشور مصرف بی رویه و اسراف منابع شامل انرژی، آلوده کردن آب و هوا و فرسایش خاک است.
رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با صرفه جویی در مصرف و استفاده از تکنولوژی های نوین می توان معادل 780 میلیون بشکه نفت صرفه جویی کرد و با صادرات آن می توان سالانه 30 میلیارد دلار را برای توسعه اشتغال و تولید داخلی سرمایه گذاری کنیم.

میدان دادن به جوانان آینده کشور را تضمین می کند
فرماندار شهرستان ورامین نیز در ادامه این آیین با تأکید بر استفاده از ظرفیت و توان جوانان، گفت: میدان دادن به جوانان آینده کشور را تضمین می کند.
محمدرضا یوسفی افزود: ایران اسلامی از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردار است که اگر به درستی از این ظرفیت ها استفاده شود می توان مانند کشورهای پیشرفته جهان به توسعه پایدار دست یافت.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.