به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن آذری شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی و چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان در فرهنگسرای فردوس اظهار کرد: چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان، تابستان و پاییز امسال در بخش‌های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب‌های معرفی‌شده)، جنبی (جمع‌آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، قصه‌گویی و بخش ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی) در تمامی گروه های سنی برگزار شد.
وی گفت: در این دوره، 729 نفر 5هزار و 161 فایل صوتی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، 27 نفر به عنوان نفرات برگزیده از سوی هیات داوران به دبیرخانه چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان معرفی شدند.
آذری، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی سازی منابع صوتی برای کودکان و نوجوانان و نابینایان را از جمله اهداف چهارمین جشنواره تولید کتاب های صوتی عنوان کرد و افزود: با احتساب فایل های دوره گذشته جشنواره تولید کتاب های صوتی می توانیم حدود 12هزار فایل را در اختیار کتابخانه ملی قرار دهیم.
دبیر چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان با بیان اینکه کوچکترین و مسن ترین شرکت کننده در این جشنواره به ترتیب 4.5 ساله از تهران و 83 ساله از کرمانشاه بودند، اظهار کرد: در این جشنواره، بعد از تهران، بیشترین آثار از کرمانشاه، مشهد، شیراز و تبریز به دبیرخانه ارسال شد و همچنین 15 نفر هم از خارج از کشور فایل صوتی به چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان ارسال کرده بودند.
وی با اشاره به روند برگزاری ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی گفت: این جشنواره به صورت سراسری و اینترنتی در بخش های اصلی، کودک و نوجوان و تستی و رده‌های سنی کودک (3 تا 9 سال)، نوجوان (10 تا 15 سال) و بزرگسال (16 سال به بالا) از تیر تا دی ماه 96 برگزار شد که علاقه‌مندان، کتاب مورد نظر خود را از میان رمان‌ها و داستان‌های مطرح ایران و جهان انتخاب کرده و در فضای مجازی به پرسش‌های موجود در تارنمای جشنواره پاسخ دادند.
آذری افزود: 2هزار و 474 نفر با ارسال 4هزار و 985 پاسخنامه در ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی شرکت کردند که بر اساس رأی هیات داوران، 37 نفر برگزیده این جشنواره شدند.
مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان نیز در این آیین با اشاره به اینکه کتاب های صوتی نیاز امروز جامعه است، اظهار کرد: یک هزار و 650 کتاب صوتی در کتابخانه ملی وجود دارد.
شعرخوانی سعید بیابانکی، اجرای موسیقی سنتی توسط کانون موسیقی فرهنگسرای فردوس، معرفی و اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره از دیگر بخش های این آیین بود.
آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی و چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج و با مشارکت مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.