به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جمشید جعفرپور عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر و داستان حضرت ام‌البنین (ع) که به مناسبت شهادت این حضرت در مجتمع آدینه تهران برگزار شد افزود: هنرمندان کانون های فرهنگی و هنری مساجد به دلیل پیوند با ائمه جماعات و نمازگزاران هنر خود را در اختیار ابتذال قرار نمی‌دهند بلکه هنرشان در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حضرت ام البنین(س) همواره با شوق و ذوق شاعرانه خود با رویکرد انقلابی هرگز اجازه فراموش شدن واقعه بزرگ عاشور را ندادند و به همین منظور حضرت ام البنین (س) را میراث‌دار کربلا و عاشورا می دانم.
جعفرپور ام‌البنین (س) را نمونه اعلای صبر و ایثار معرفی کرد و تاکید کرد: خانواده‌های شهدا به ویژه مادران شهدا نیز نمونه صبر و استقامت و همچنین مانعی بزرگ در برابر تحقق اهداف پلید دشمنان هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین حضرت ام البنین (ع) را نمونه برجسته بانوان متعهدی دانست که فرزندان خود را برای ایثار در مسیر دین تربیت کرده‌اند.
همچنین دبیر نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین (س)؛ در خصوص نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین (س) نیز در این مراسم گفت: فراخوان این کنگره 3 ماه پیش به سراسر کشور ارسال شد و پس از آن هزاران آثار به دبیرخانه ها این کنگره ارسال شد.
حجت الاسلام امیر شمس اظهار کرد: در میان هزاران آثار در زمینه شعر و داستان پس از داوری امروز در مراسمی از 24 شاعر و نویسنده تجلیل و تقدیر شد.
وی خاطرنشان کرد: به احترام حضرت ام البنین (س) و مقام خانواده های معظم شهدا از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنگره دو کتاب که نتیجه این کنگره خواهد بود به چاپ می رسد.
به گفته حجت الاسلام شمس استقبال نویسندگان و شاعران از این کنگره بسیار چشمگیر بود و امیدواریم این کنگره در سال‌های بعد با شکوه بیشتری برگزار شود.
هچنین مادر شهیدان جنیدی در این مراسم، حضرت ام‌البنین (ع) را تداوم‌بخش مسیر کربلا دانست و افزود: والدین باید فرزندان خود را برای خدمت به دین و انقلاب اسلامی تربیت کنند.
این مادر شهید اظهار کرد: من هنگام اطلاع از خبر شهادت فرزندانم گریه کردم ولی ناراحت نشدم اما امروزه با مشاهده وضعیت بد جامعه و بی‌تفاوتی برخی از مردم نسبت به دین و قرآن غصه می‌خورم.
همچنین علیرضا قزوه یکی از شعرای آئینی کشور طی سخنانی در این مراسم با اشاره به دیدار چند سال پیش مقام معظم رهبری با خانواده معظم شهدای استان کرمان، افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدارها فرمودند: شهدا، والدین آنان و حاج قاسم سلیمانی می‌توانند در قیامت شفیع ما باشند.
در این مراسم از 24 نویسنده و شاعر برتر این کنگره و همچنین از تعدادی خانواده شهدا تقدیر شد.
نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت ام البنین (س) به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بطور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
*حضرت ام البنین علیهاالسلام
ثمره زندگی مشترک ام البنین علیهاالسلام با حضرت علی علیه‏السلام ، چهار پسر بود که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام‏البنین، یعنی مادر پسران می‏خواندند. نام فرزندان ایشان به ترتیب عبارتند از: قمربنی‏هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه‏السلام ، عبداللّه‏، جعفر و عثمان.
فرزندان ام البنین همگی در کربلا به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عُبیداللّه‏ فرزند حضرت ابوالفضل علیه‏السلام ادامه یافت.
با شهادت چهار فرزند ام‏البنین علیهاالسلام در کربلا، این بانوی شکیبا، به افتخار مادر شهیدان بودن نائل آمد و درکنار همسر شهید بودن، افتخاری دیگر بر صفحه افتخاراتش افزوده شد.
وقتی خبر شهادت فرزندانش به او رسید، سرشک اشک از دیده فرو ریخت و با روحیه‏ای قوی در اشعاری گفت: «ای کسی که فرزند رشیدم عباس را دیدی که همانند پدرش بر دشمنان تاخت، فرزندان علی علیه‏السلام همه شیران بیشه شجاعتند. شنیده‏ام بر سر عباس عمود آهنین زدند، در حالی که دست‏هایش را قطع کرده بودند؛ اگر دست در بدن پسرم بود، چه کسی می‏توانست نزد او آید و با او بجنگد؟
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.