به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه در رابطه با وقایع روزهای اخیر گفت: در مورد ناآرامی های رخ داده در خیابان پاسداران، آنچه که بدیهی است لزوم همزیستی مسالمت آمیز ادیان، مذاهب و فرق گوناگون در ایران است، نباید این موهبت تاریخی را، تبدیل به تهدیدی برای یکپارچگی و وحدت جامعه کنیم.
وی افزود: نیروهای خدوم نیروی انتظامی در وقایع خیابان پاسداران مظلوم واقع شدند و وجهه دراویش هم به دلیل اقدام خودسرانه برخی از اعضا و تحریک شدن سایر افراد مخدوش شد.
هاشمی گفت: نباید به بهانه اقدامات وشعارهای برخی شهروندان علیه دراویش، نیروی انتظامی را مورد هجمه قرار داد و نه اینکه به دلیل خطای تعداد انگشت شماری از اعضای این فرقه، دراویش را که تاریخی چندساله و توام با مدارا و همزیستی با دیگران داشته اند، داعشی یا وابسته خواند.
وی همچنین با تبریک روز مهندس گفت: در اقتصاد دانش بنیان برای ایران اهمیتی بیش از ذخائر نفتی ومعدنی دارند، انتظار داریم تعهد حرفه ای و تعصب صنفی در این قشر به ویژه در حوزه ساخت و ساز به اندازه ای افزایش یابد که مانند سایر کشورهای توسعه یافته، مهمترین تضمین کننده کیفیت و استحکام و بهینه سازی، امضا و تایید مهندسین ناظر باشد.
وی گفت: در این شرایط که تهدیدات بین المللی و جهانی علیه ایران وایرانیان رو به فزونی است، وحدت مهمترین عامل قوت ما و تفرقه ودشمنی مخرب ترین سلاح علیه ایران است وانتظار از همه افراد، گروهها، رسانه ومسئولان مرتبط به موضوع آن است که با تدبیر و خویشتن داری، معضلات امنیتی را به موضوعاتی اجتماعی ومسایل قابل گفت و گو و مفاهمه تبدیل کنند واز رویکرد امنیتی کردن مسایل اجتماعی بپرهیزند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص برخی تحرکات چهره های سیاسی به عنوان اصلاحات ساختاری در نظام نیز ذکر چند نکته را ضروری دانست و افزود: اصلاحات، رکن مهمی از مفهوم بنیادین از انقلاب است، اگر مسیر اصلاحات مسدود شود، انقلاب به بن بست می رسد وبایست برای ایجاد تغییرات مدنظر جامعه منتظر انقلابی دیگر بود.
وی گفت: همانطور که طی چهار دهه سپری شده از انقلاب اسلامی، مسیر اصلاحات همواره در نظام جاری وساری بوده است واز اصلاح قانون اساسی و سیاستهای اصول قانون اساسی تا راهبردها، خط مشی ها وقوانین و مقررات عادی را شامل شده است.
وی خاطر نشان کرد: به تجربه ثابت شده است که نخستین شرط موفقیت اصلاحات، اعتدال ومیانه روی است، اصلاحات با افراطی گری به سرانجام نخواهد رسید و از این رو نیروهای افراطی نمی توانند پرچمدار اصلاحات باشند.
دومین شرط اصلاحات نیز صداقت وشفافیت است، اصلاحاتی که ناشی از اغراض ومنافع سیاسی فردی یا گروهی باشد، نخواهد توانست اعتماد عمومی را که مهمترین پشتوانه حرکتهای اصلاحی است جذب کند.
وی گفت: جامعه ایران نیز که با افزایش سطح آگاهی و فضای باز اطلاع رسانی، هوشیارتر و هوشمندتر از گذشته است، اگرچه از مسیر اصلاح وبهبود بازنمی گردد وعقب نشینی نمی کند اما فریفته حرکتهای افراطی اصلاح نما نیز نخواهد شد.
هاشمی ساختار رسمی نظام جمهوری اسلامی، را تضمین کننده آزادی های قانونی و حق انتخاب مردم عنوان کرد و گفت: همین ساختار که در راس آن رهبرمعظم انقلاب قرار دارد، به افراطیون اجازه عبور از مرزهای قانونی و نقض آرا مردم در انتخابات های پیاپی اخیر که حق الناس عنوان گردید، را نداده است، پس نمی توان به اسم انتخاب آزاد این ساختار را مخدوش نمود تا چون گذشته کشور اسیر افراطی گری شود.
وی در پایان سخنان خود با تسلیت درگذشت احترام سادات نواب صفوی گفت: ایشان از خانواده شهید نواب صفوی موسس جنبش فداییان اسلام و مادر زهرا رهنورد از چهره های شاخص روشنفکر جامعه زنان ایران می باشد که از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران این ضایعه را تسلیت گفته وبرای آن مرحومه مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر وگشایش آرزو داریم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.