به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم الحسنی افزود: این اغتشاشات ادامه نا آرامی های گذشته است و یقین داریم که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در پشت این قاعده قرار دارند.
وی تصریح کرد: دشمنان همواره دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در این زمینه از هر چیزی که یه این نظام ضربه وارد کند حمایت می کنند.
وی ادامه داد: دشمنان باید بدانند که خیلی ضعیفتر از آنی هستند که بخواهند درخت تنومند انقلاب را از بین ببرند.
خطیب جمعه شهرری عنوان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه عملکرد خوبی داشت و با بردباری توانست این قضیه را مدیریت و به موقع متوقف کرد و حال وظیفه قوه قضائیه است تا این افراد را به سرعت به سزای اعمال خود برساند، چرا که مردم خواستار اشد مجازات هستند.
وی افزود: این همه دشمنی به خاطر امنیت پایدار کشور است و دشمنان از این امنیت پایدار کشور رنج می برند و ما تاوان این امنیت پایدار را می دهیم.
وی به 29 بهمن ماه سالروز قیام مردم تبریز نیز اشاره کرد و افزود: مردم تبریز همه ساله در این روز به دیدار مقام معظم رهبری می روند که رهبر معظم در دیدار امسال تاکید کرد که هر چیزی آفتی دارد که اگر از بین نرود باعث نابودی می شود.
وی ارتجاع را آفت انقلاب بیان کرد و گفت: اشراف گرایی یکی از شاخصه های ارتجاع است و مسئولان باید اشراف گرا نباشند و با این آفت مقابله کنند.
امام جمعه شهرری تاکید کرد: این انقلاب برخاسته از محرومان است و به هر میزان که اشراف گرایی ترویج پیدا کند به همان اندازه از محرومین دور می شویم.
وی اعتماد به بیگانه را از دیگر شاخصه های ارتجاع نامید و اضافه کرد: کشور ما در همه دوران از کشور آمریکا ضربه خورده است و لازم است دولتمردان در عوض اعتماد به بیگانه به مردم خود اعتماد کنند.
وی گفت: بی مبالاتی در بیت المال از دیگر جلوه های ارتجاع است که نباید اجازه برداشت حقوق نجومی به کسی داده شود و دست هرکسی را از دسترسی به بیت المال کوتاه کنیم.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی ادامه داد: باید نسبت به موضوع بیت المال حساس باشیم چرا که ائمه ما با رعایت این بیانات، اسلام را زنده نگه داشتند.
وی به هشتم‌ اسفندماه سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این روز یادگار شهید رجایی است و آموزش و پرورش باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهد.
وی به سلسله مباحث زندگی اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: در دین مبین اسلام، اساس زندگی مردم با یکدیگر بر اساس اخوت و برادری است و از هر قوم و نژادی باید با هم برادر باشند.
امام جمعه شهرری با بیان حدیثی از حضرت علی مبنی بر اینکه به فرزندانش توصیه کرد که با مردم به گونه ای زندگی کنید که اگر چند صباحی شما را ندیدند قصه دار شوند، گفت: اگر می خواهیم درست زندگی کنیم باید آداب معاشرت و زندگی کردن را بیاموزیم.
وی ادامه داد: انسان های با تقوی در شرایط سخت و آرام زندگی همواره تسلیم امر خداوند می شوند و ایمان خود را از دست نمی دهند و در همه حال شاکر خداوند هستند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.