به گزارش ایرنا از روابط عمومی استان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی ،آیت الله محمد محمدی ری شهری عصر پنجشنبه در مراسم هیئت فرزندان شهدای اسلام در حرم مطهر حضرت امامزاده صالح(ع) و در جمع خانواده های معظم شهدا افزود: خداوند منان را بسیار سپاسگزارم که در جوار مرقد مطهر یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در جمع شما فرزندان و خانواده های عزیز شهدا حضور یافتم.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در تبیین عدم تحقق کامل عدالت اجتماعی در سطوح مختلف افزود: تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بستگی به آن کسی دارد که می خواهد عدالت را در میان مردم برقرار کند یعنی از کسی که خودش ارزش های انقلابی و اسلامی را در وجود خودش پیاده نکرده نمی تواند انتظار داشت که قیام به قسط نموده و عدالت اجتماعی را در جامعه مستقر کند.
آیت الله محمدی ری شهری گفت: در روایتی از حضرت علی (ع)، در ویژگی های انسان کامل آمده است، او خودش را ملازم با عدالت نموده و ابتدا عدالت را در وجود خودش مستقر نموده است و اولین قدم در این راه نیز این است که هوا و هوس را در وجودش بمیراند و بیرون کند .
وی ادامه داد : البته در رأس تمایلات انسان، حب جاه و قدرت طلبی است، از این رو کسی که هوس قدرت و تمایلات جناحی دارد، نمی تواند عدالت اجتماعی را در جامعه مستقر کند و توان پیاده کردن عدالت را در جامعه نخواهد داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید طی چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی در این زمینه کادرسازی لازم انجام می شد و کسانی توسط نهادهای آموزشی و پرورشی در نظام تربیت می شدند که از توانایی های لازم در این زمینه برخوردار باشند.
وی تصریح کرد: وگرنه صرفا با موعظه، عدالت در جامعه محقق نخواهد شد و به نظر می رسد، برای تحقق رهنمود رهبرمعظم انقلاب و برای جبران این عقب ماندگی باید در تمام زمینه ها افرادی تربیت شوند که از توانایی های لازم در این زمینه برخوردار و برتمایلات خود چیره باشند و بتوانند عدالت اجتماعی را در جامعه مستقر کنند.
آیت الله محمدی ری شهری گفت: متاسفانه در ایام اخیر کسانی که خودشان مشکل دارند، برای برقراری عدالت اجتماعی ادعای سردمداری نموده اند و همان سخن از حلقوم آن ها بیرون می زند و در نوشته ها و نامه های آن ها دیده می شود که سخنان دشمنان اسلام و انقلاب است.
وی ادامه داد: اما مردم و خانواده های شهدا اگاه هستند و نخواهند گذاشت این رفتارهای ناصحیح به نتیجه برسد، به این دلیل که این افراد در داخل دانسته یا ندانسته همنوا با شیاطین خارج شده اند تا به ستون اصلی انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه صدمه وارد کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این حرکت نا میمون، نه تنها به نتیجه نمی رسد و اثری برای بهروزی جامعه نخواهد داشت، بلکه جامعه را دچار مشکلات و نا امنی های بیشتری خواهد کرد، البته بحمدلله کشور ما در میان همه همسایه ها از بهترین امنیت برخوردار است و باید همگی قدردان این امنیت باشیم.
تهرام/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.